Hur lång tid kan det ta?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi blev djupintervuade förra fredagen. Det verkade på soc. att de skulle komma med besked innan de gick på semester. Jag hoppar varje gång telefonen ringer, är så otålig. Hur lång tid tog det för er? Här i kommunen utreds man inte förren det finns en aktuell placering, så då finns det ju ett barn där ute, i vårt fall en nyfödd eller ofödd.
Det är så jobbigt med denna väntan!
 
Hej - förstår er längtan :razz:

Tror det är väldigt olika från kommun till kommun, organisation till organisation och dessutom om det faktiskt finns ett aktuellt uppdrag eller ej! Men ett par, tre veckor tycker jag det brukar ta de flesta ggr!

Hoppas ni får snabbt svar och grattis i förskott till er som faktiskt vet att det finns en :angel: som behöver komma till er!

Lycka till!
 
Fox sa:
Hej - förstår er längtan :razz:

Tror det är väldigt olika från kommun till kommun, organisation till organisation och dessutom om det faktiskt finns ett aktuellt uppdrag eller ej! Men ett par, tre veckor tycker jag det brukar ta de flesta ggr!

Hoppas ni får snabbt svar och grattis i förskott till er som faktiskt vet att det finns en :angel: som behöver komma till er!

Lycka till!
Tack för svar Fox!
Soc har kontaktat oss och de vill gärna ha oss som familjehem. Men det har hänt saker så det är osäkert om det blir den placeringen som de hadde tänkt för oss. (Vet inte hur detaljerad jag får vara här på forumet) Om det går efter planerna kan vi ha en bebis inom kort, eller kanske ingen alls just nu. Men jag tycker det känns skönt att vi är godkända.
 
men grattis till att ni passerat nålsögat :razz:
Då är det bara att fortsätta att vänta :D men det kommer så småningom så ha lite mer is i magen även om det är svårt
 
En Liten var tänkt till oss då vi började utredas. Utredningen tog ca en månad...sedan tog det 4 månader från godkännandet till Liten flyttade hem till oss- var det barnet som man tänkte på från början...men det vvar många kockar i soppan o allt drog ut på tiden...o där gick vi oväntade på knytet....Fick höra i början av december att vår Jul skulle bli med en till familjemedlem, men h*n kom till påsk.... :angel . Inte bra för barnet ....o frustrerande , men till slut så kom Liten...
 
Gör mitt bästa... sa:
En Liten var tänkt till oss då vi började utredas. Utredningen tog ca en månad...sedan tog det 4 månader från godkännandet till Liten flyttade hem till oss- var det barnet som man tänkte på från början...men det vvar många kockar i soppan o allt drog ut på tiden...o där gick vi oväntade på knytet....Fick höra i början av december att vår Jul skulle bli med en till familjemedlem, men h*n kom till påsk.... :angel . Inte bra för barnet ....o frustrerande , men till slut så kom Liten...
Oj, det var lång väntan. Hoppas vi slipper det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp