hur många Lvu försvinner i förvaltningsrätten

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Jag bara undrar, hur vanligt är det att lvu bryts i förvaltningsrätten.Är de vanligare än att de kvarstår.
Eller är de 50/50 ?

Hur långt tid brukar de ta för förvaltningsrätten att bedömma.De har sagt 14 dagar.
Hålls det ? eller kan de bli kortare eller längre ?

Vad händer sen ? Bryts det åker de hem till föräldrarna då o de fortsätter som förr 8)
Det handlar om omsorgsbrist.Och de är många luddiga saker.Det är nog mängden saker som de reagerar mot.
Men brukar det hålla ?
Undrar så hur de ska bli för de små ...
 
Det är svårt att avgöra hur förvaltningsrätten dömer. De som är nämndemän där är ju "vanliga personer" utan krav på barnutbildning. Min erfarenhet är att de ofta tycker synd om föräldrarna. Men där finns säkert kloka personer också.
Jag tror att förvaltningsrätten har 3-4 veckor på sig innan de måste avge en dom. Fast säger de att dom kommer om 2 veckor då förhandlingen har varit så kommer den då också. Vid en överklagan brukar barnet bo kvar på den plats det finns just nu, så bor barnen hos er så stannar de troligtvis under en överklagan även om domen går till bios fördel.

Tre
 
det brukar vara två veckor, har stämt för oss iaf. Det är så olika att det är svårt att svara på hur många barn som går hem. Allt beror ju på hur stora brister dte är. Våra små var här en månad sedan utredningshem 8 veckor och sedan tillbaka till oss. tråkigt att dem måste flänga runt men nu har soc mer konkreta bevis att bio inte är kapabla till att ta hand om dem små. Om dem ska hem så kan det vara allt från två timmar efter dom till ett par dagar senare. Ibland får föräldrar stöd i hemmet, stödlägenhet, utredningshem eller så släpper dem bio helt enkelt. Hoppas allt går bra för er, vi väntar på dom efter överklagande för oss tar det 4 veckor tills dom faller.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp