Hur ofta tar soc kontakt med familjhemmet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla

Hur ofta träffar ni er komun och hur ofta tar de kontakt med Er???

det värkar vara väldigt olika. Vi får ett besök var 6.e månad, och det känner vi oss trygga och nöjda med. Vi ringer aldrig och "frågar om lov" för olika saker. kommunen har gett oss uppdraget och litar på vårt omdöme. jag skulle aldrig kunna arbeta för en komun som inte låter oss få avgöra vad som är BBIC.

vi brukar även be om EN kontakt på socialkontoret, och det vill vi ha med i avtalet.
 
Kontakt med soc några ggr per månad..ibland kontakt dagligen....pga bio: s ständiga missnöje, pga alla överklagningar, alla hemtagningsbegärningar, alla umgängen (som soc ofta varit med på), pga ekonomi (får inte alltid de pengar vi ska ha)....men när VI behöver ngt är de mkt svårnådda....

hade gärna haft det lugnare...o skönare....
 
Pga all denna kontakt är det mkt svårare att göra saker utan att "fråga om lov". Som när vi ville åka 3 nätter utan barnet..... då fick vi nej....känns som om soc kräver att ha insyn o det gäller även en annan familj som har samma soc.sekr.....så det är inte bara vi...
 
Jag igen... :angel . Tidigare placering hade vi som er...det var så mkt bättre...o därför så därför blev detta inte som vi tänkte, denna placering jar blivit sp mkt mer ansträngd. Förra soc sovrade i det som behövde pratas om....vi var vana med annat! Tror allt beror på dess biosar....som är kända som starka, mkt starka...o därför trodde de att vi skulle vara bra....
 
Ett råd GMB. jag lämnar bara ut ETT telefonnummer. Det är en mobil som jag inte alltid svarar i eller har påslagen. Däremot kan man (soc) lämna meddelande OM det är något viktigt, så ringer jag upp. jag kollar telefonen ett par tre ggr/ dag.jag har en ytterligare telefon som familjen och nära ringer, det nummret lämnar jag inte till soc.

Vi har arbetat som extra förstärkt familjehem i 8 år och haft VÄLDIGT svåra tonåringar, bioföräldrar samt frustrerade socialarbetare.Det gäller att inte själv dras in i "add hock"hysteriskt agerande.Därför värjer vi oss genom att inte vara tillgängliga i tid och otid. jag tycker att det är YTTERST olämpligt att prata i telefonen om x då x är i min närhet. DET måste socialen acceptera.

Det är väl inte konstigt om man inte får tag i en person på ett par dagar?????? Hur gjorde man innan mobiler och mail???

Lev ERA liv och var inte tillgängliga alltid. Lägg den tiden på barnen.

PS min Iphone var på lagning i 7 dagar, ha ha va skönt. Det gick bra det med jag skickade ett SMS och skrev att jag nås via post om det behövs.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp