Husbil

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej finns det någon mer här som åker husbil? Vore kul om vi kunde höra av oss vart vi åker om någon vill ha sällskap.
Mikkeman
 
Vi styr kosan lite vart stans.
Har parkerat ett par veckor på Getterön i Varberg ett år med en syskonplacering som vi inte vågade åka längre bort med än att vi lätt kunde åka hem igen :angel
Gotland 12 dagar var en höjdare!
En favoritplats är Råå i Helsingborg.
Förra året drog vi till Danmark 2 veckor. Legoland, Lejonparken och en vecka vid havet.
Bara över helgen var som.
Och, när den inte rullas iväg, drar vi ut den till mina föräldrar vid sjökanten dryga milen hemifrån........

Själv då?
 
Det låter härligt vi stod parkerade vid Getterön ute på udden i många år men nu får man ej stå där över natten :x . Vi tog in på campingen men vi är nog lite anti mot campingar. Vi har ju allt med oss behöver inget av deras utbud. Dom pengarna lägger vi hellre på aktiviteter och inträden.. Men gör härligt är det där. Vi åker gärna ner till skåne och öland. Om det inte blir snö åker vi ner till skåne v44 finns inget härligare att vandra på stränderna med hundar å ungar.

Då vi tävlar i Agility med hundarna blir det många resor över helgerna.
Mikkeman.
 
Verkar vara en hel del hundfolk här på forumet....själv är jag ingen hundägare - men har en syster som reser land o rike kring på utställningar, agility o lydnads- o brukstävlingar....o vår Liten är lia djurtokig som "moster" så ibland hänger vi med... Det verkar vara ngt speciellt med er hundägare o era intressen... :razz: . Jaja, framöver kanske vi springer på varandra :wink:
 
Jo som en soc sekriterare sa en gång "att hitta ett familjehem utan djur är som att vinna på lotto"
Ja gillar man rörelse runt sig blir det lätt mycket barn/ungdomar/djur mm. Men i detta fallet är det så att jag är BOB. bär o betalar..... själv har jag helt andra intressen men när frugan tävlar brukar jag o kidsen ta tillfället och leta upp en skatepark vattenland ellert nått annat kul....
Mikkeman

ps. hoppas vi verkligen möts någon gång alltid kul med familjehem.
 
då kan soc leta hos oss för vi har inga djur... har däremot haft div olika sorter tidigare... allt ifrån marsvin till häst :wink:
 
Här med :razz:
Men det är inte med mening vi blivit det utan p g a alergi och astma :littlesad
Älskar djur så nu har vi fiskar och en majssnok , för något måste vi ha :wink:
 
Gör mitt bästa... sa:
Verkar vara en hel del hundfolk här på forumet....själv är jag ingen hundägare - men har en syster som reser land o rike kring på utställningar, agility o lydnads- o brukstävlingar....o vår Liten är lia djurtokig som "moster" så ibland hänger vi med... Det verkar vara ngt speciellt med er hundägare o era intressen... :razz: . Jaja, framöver kanske vi springer på varandra :wink:

Ja hundägare är ett speciellt folkslag :wink: Just nu har jag parat 2 av mina tikar och väntar valpar om 2 månader, en gång hund alltid hund, men vi har ingen husvagn eller husbil :rollhappy:
 
Är man många funkar tält bättre :razz:
Äldsta :angel: vill inte med längre men då är vi minimum 6 st men när vi ska iväg är vi alltid fler oavsett vad ursprungsplanen var LOL .
Hund saknar jag men det spelar ingen roll , kan ju inte skaffa ny hur gärna jag än vill .
Tröstar mig med att kela med snoken , fiskarna är tämligen värdelösa i det läget ....... det blir så blött :D
 
Jepp husbil här :wink:
Och två hundar.

Vi hade husvagn förr, men när det blev förmånga ungar så sålde vi den.
(Behövde pengar till att bygga ut huset)
Husbil hyrde vi en sommar och vi blev sålda på det.
Så i år slog vi på stort och köpte en egen.
Vi gillar inte stå still länge utan vill rulla mycket, därför passar husbil oss bättre.
Har man fått smak på husbil vill man inte ha husvagn igen.
 
Mikkeman sa:
Jo som en soc sekriterare sa en gång "att hitta ett familjehem utan djur är som att vinna på lotto"


I går var vi på en "första intervju" hos en organisation. Vi började prata om husdjur och de frågade om vi hade det. Jag svarade nåt med att ..."jag är allergisk.." Då tar damen och slår sig på låren och brister ut "Men, vad bra!!!" Sen inser hon vad hon har sagt och vi får oss ett gott skratt! :rollhappy:
 
WoddyoBuzz vad kul hoppas vi kan ses på vägen någon gång. Vad åker ni för husbil? Vi kör Burstner Argos (annars får vi inte plats he he...)

Mikkeman
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp