Ibland blir man bra mörkrädd !!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja verkligen....och sist vecka stod det i samma tidning om ett par som brännmärkt och bitit sin 14 månaders baby och filmat det med mobilen.....

Körkort på barn?? Ja tack :idea:
 
Usch, jag får ont i magen! Det värsta är att sånt här kan pågå länge innan någon märker det. Och sociala tar ofta för lång tid på sig att komma fram till ett beslut. Som det står i artikeln så fick mamman FLERA varningar. Helt sjukt! Max en varning säjer jag. Varje dag som ett barn får leva under såna förhållanden är en katastrof!!

Om man, t.ex. som du Ester skrev, har bitit och brännmärkt sin 14 månader gamla baby, då ska det vara klippt! Såna människor blir ALDRIG NÅGONSIN bra föräldrar.
 
Detta förbaskade fb, skulle se på en kommentar och tryckte på en film om en karl som misshandlade en pojke på kanske 3 år...jag ser dessa bilder framför mig hela tiden och då stängde jag ändå av så fort jag kunde...vidrigt...

Visst vet man om att barn far illa över hela vår värld, dygnet runt, men att behöva se på det....stackars stackars barn, men tack till oss alla som faktiskt hjälper en hel del av dom. :claphappy:

Jag tycker att familjehem har fått oförkänt mycket kritik i tidningarna det sista, man får inte glömma att dom flesta av oss faktiskt är väldigt duktiga och hjälper dessa barn till ett betydligt bättre liv.

Ester
 
familjekär sa:
Och folk tycker att soc omhändertar barn för lätt, utan några som helst grunder. Jo tjena!


Du kan väl inte ha missat alla fall där soc gör just det? Advokater, läkare, förskole- och skolpersonal med många fler vet att det händer.

Jag hoppas och tror att de flesta omhändertaganden sker på rätt grunder, men man ska vara bra blind om man förnekar att det sker felaktiga omhändertaganden i Sverige.

Tyvärr sker ju också det rakt motsatta, att barn som lever under rent miserabla förähållanden inte omhändertas. Tror man att soc alltid handlar rätt är man bra naiv.

Sverige omhändertar en väldigt stor andel barn jämfört med många andra länder och man kan ju undra vad det beror på. Är svenskar sämre föräldrar än andra nationaliteter? Det tror jag inte. Men det är en diskussion som inte hör hemma här egentligen, ville bara lyfta fram det helt kort.



Jag tycker att familjehem har fått oförkänt mycket kritik i tidningarna det sista, man får inte glömma att dom flesta av oss faktiskt är väldigt duktiga och hjälper dessa barn till ett betydligt bättre liv.

Ester


Tyvärr är det ju så att det bara är de dåliga familjehemmen som får uppmärksamhet. Artiklar om bra familjehem är ju inget som säljer lösnummer.

Men även här får man inte vara naiv - det finns fruktansvärda familjehem. Misshandel, sexuellt utnyttjande och till och med dödsfall förekommer tyvärr.

Jag antar att du i likhet med mig tycker det är viktigt att sådant lyfts fram? När familjehem förtjänar kritik ska de givetvis ha det, och det ska lyftas fram i media.

Men du har rätt i att det finns många bra familjehem som faktiskt gör en stor instas, de ska ha all cred! :wink:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp