Inskolning och anknytning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Jag undrar hur en inskolning kan gå till på en liten * ?

Och jag undrar om ni har tips och erfarenheter att dela med er av om anknytning? Har läst de senare trådarna om det och även SvD artikelserie som fö var mycket intressant.
 
Mitt råd är att du surfar in på anknytning.nu.

Hur liten är barnet?

Viktigt är att ta reda på bakgrundfakta om barnet.

Om du inboxar mig kan jag berätta lite om hur det var när vår lill* kom och hur jag tänker, goda råd mm mm.

Inskolning får också se till hur barnet är och mår. Vi hade tre veckor, med nästan dagliga kontakter som ökades upp, men inget på helgerna.

Lycka till
 
Vi fick en 8 mån :angel: för ett och ett halvt år sedan. Vi åkte till hemmet där :angel: fanns varannan dag i en månad innan det blev dags att hämta hem. Sen tog det faktiskt drygt ett år innan :angel: hade knytit an ordentligt. Vi som trodde att det skulle bli enkelt med en liten kunde inte haft mer fel. Vi blev helt låste ett helt år, vi kunde inte åka bort och vi kunde inte ha gäster för om vi gjorde det så skrek liten hela tiden och sen tog det flera dagar innan det blev någon ordentlig natt sömn igen. Men :angel: har växt och allt har löst sig fint och jag är så glad att vi kämpade på. Så lycka till , och ha med dig att det inte alltid blir som man har trott men att lyckan är desto större när man har tagit sig igenom.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp