Inte beviljad ledighet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om man får en förfrågan om en placering där man behöver vara hemma ca 1 år och jobbet inte beviljar tjänstledigheten. Finns det något annat alternativ än att tacka nej till placeringen? Pratade med en tjej som hört att soc i placerande kommun kunde kontakta försäkringskassan och föra över föräldrardagar så man tar det istället för tj ledigt. Går det när man inte är vårdnadshavare?
 
Nej det går inte förrän vårdnadsöverflyttning är gjord och man har ett domstolsbeslut. Föräldradagarna är föräldrarnas och ska så vara tills de mister vårdnaden tex kan föräldern använda dem vid umgänge.
Du kan ju be placeringskommunen att prata med din chef om vad en familjehemsplacering innebär och vad man gör för samhällstjänst. Fler chefer borde ha ett större hjärta, min är fantastisk som har låtit mig gå hem flera gånger vid akuta placeringar och på obestämd tid.
 
Så trist! Höll på att bli så för mig med... O placerande kommunen erbjöd sig att prata m jobbet, men det behövdes inte- de ändrade sig o så blev det förlängt flera ggr.... Var hemma på heltid i över 4 år! O sen på deltid ännu längre ... Prata m placerande kommunen o hör om de kan ta kontakt m din chef
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp