Jag med husköpet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okay här kommer lite mer fakta, så här ligger det till, vi bor i hyreshus vi fick flytta in i en 5rummare för att rymmas med barnen, vi höjde altså våran bostadskostnad för barnens skull med hela 4000kr per månad och vi har inte begärt pengar för det.
Nu behöver vi flytta och jag tycker det är helt rimligt att få hjälp med den merkostnad det innebär att ha tagit emot barn och behöva ha en bostad på många fler kvadrat och flera tusen mer i månaden. Omkostnadsersättningen har vi den lägsta(täcker inte i närheten av vad den ökade hyran innebär) räcker ju bara till annan förbrukning.
Det är nog väldigt få som bara råkar ha några rum över som ändå står tomma utan att kosta, dessutom är m2priset väldigt olika beroende på vart man bor, om dom inte börjar ersätta för bostadsyta kommer det inte finnas familjer alls snart i dom större städerna där boytan kostar guld. Ska man förlora ekonomiskt på att ta emot barn, det är väl ett jobb och vad jag vet ska det löna sig att jobba. Nu när vi tänkt köpa hus menar jag inte att dom ska betala vårat nya hus, jag menar att den del av lånet som motsvarar de ökade kvadratmeter vi behöver (pga placeringarna) borde soc stå för rent räntemässigt så länge barnen är placerade. Vi har lägsta arvodet också kan jag tillägga, kanske är det där jag ska slå ner näven i stället, jag har ju läst mig till mycket högre arvoden och omkostnadsersättningar på denna sida.
Jag ska nog ta och prata med soc i dag, känner mig grymt taggad!
Finns det flera som har lägsta arvode och ersättning utan att ha något extra för bostadsyta??? Det verkar sjukt!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp