Jourersättning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej alla kloka vänner där ute!

Efter att det varit helt tyst sedan vi avslutade vår placering känns det nästan som om det gått troll i telefonen :?
Kontaktade av en kommun, förfrågan om AKUTJOUR (samma dag) av en annan och har lovat bort oss som vikarierande jour 2 veckor om en månad..........
3 samtal på lika många dagar :idea: !!!!!!!

Vilken ersättning ger just ER kommun/org vid vikarierande jour?
(vill ni inte skriva här så PM:a gärna)
Ger de samma vid akut placering?(ville placera inom en timma???)

Vi har fått lite myror i skallen av dessa samtal............ :rollhappy:
 
hmm
är inte det BRA om vi som jobbar med detta kan ta upp detta offentligt??
det är väl VI mot DOM när det gäller ersättningar...
 
a-team sa:
hmm
är inte det BRA om vi som jobbar med detta kan ta upp detta offentligt??
det är väl VI mot DOM när det gäller ersättningar...

Jodå det borde vara " vi mot dom" eller rättare sagt ett samarbete som gör att det inte ens borde vara disskutioner.
MEN OM du läser i trådarna så är det förvånandsvärt många som tycker vi är hiskliga typer som vill ha betalt för att vara hemma på heltid och ha jourbarn.......... åtskilliga trådar där folk nämner arvoden eller omkostnader blir i stället ett försvar för sin lön.
Men om vi säger så här: kommunförbundets ersättningar är löjligt låga OM det inte är helt problemfria :angel: där man samtidigt kan jobba utanför hemmet, men dessvärre är det sälsynt med såna :angel: :angel:

/Trixen
 
Likaså är det faktiskt uppdragsgivare som läser här.
Och jag vill inte riskera vår relation genom att diskutera "vad som helst" helt öppet.

Där emot pratar jag GÄRNA med er INNAN jag pratar med mitt soc för att ha lite mer råg i ryggen vid ekonomisamtal.
 
Tycker du gör helt rätt som kollar av här inne - lite synd att det bara är medlemsforumet som är låst till medlemmar. Ekonomi borde också vara ett sådant, det är ju verkligen en känsligt ämne.
 
men om fler tar upp det och våra uppdragsgivare läser hur missnöjda alla är så kanske dom fattar att det är väldigt låga ersättningar vi får....

"tillsammans är vi starka"
:evil:
 
Det finns ju en rekomenderad ersättning om man är kontrakterad. Är det tänkt att det ska vara plus lönebortfall? Annars är det inte mycket att hänga i julgran.
 
Är det lönebortfall räknas det alltid individuellt.
det är ju den faktiska förlusten som ska ersättas då.
Vi har ju alla olika löner och därför kan den summan inte vara statisk.

Sedan är det inte alla uppdrag du BEHÖVER vara ledig vid så lbf är inget obligatoriskt utan bedöms från uppdrag till uppdrag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp