Kan inte kissa ??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
X är 5 år. Problem med kissa o bajsa på sig emellanåt. Nu påstår x att inget kiss kommit vid toabesök sedan igår kväll runt 21- tiden ! Jag är alltid noga med att påminna och fråga om toalettbesök, särskilt efter en hel natts sömn. Kan det verkligen stämma att x har hållit sig så länge, och gör det än ?
X har extremt dåligt minne vad gäller ALLT, kan glömma vad jag nyss sa. Jag vill gärna tro att x även "glömt" att det kommit kiss på morgonen och under dagen, men om det INTE gjort det ?
Det lär ju hända en STOR olycka när som helst isåfall... :littlesad
 
Om han/hon inte kunnat kissa på så länge så lär blåsan vara full och han/hon borde få ont i nedre delen av magen förr eller senare, får du känna på magen? En väldigt full blåsa känner man lätt.
Jag tror din lilla :angel: kissat fast h*n säger att det inte kommit något.
 
Jag skulle ha gått med 5-åringen på toan om X sa att den inte kan kissa. Man kan stå lite diskret sidan om och sätta på kranen i vasken eller i duschen, brukar hjälpa.
 
vår 5 åring är likadan många gånger, men ändå annorlunda. Det stora gemensamma är glömskan

Om man säger till att gå och kissa så får man till svar "att det har jag redan gjort" När då brukar jag fråga då... förut... och så är det igång... H*n minns aldrig när h*n varit på toa.

På morgonen glömmer h*n nästan alltid att gå på toa, men säger glatt när man frågar "jo jag har kissat" men jag har inte hört att du spolat och du har inte tvättat händerna... mycket frågandes tittar h*n ner på händerna som är torra och luktar "smuts" Men kan absolut inte erkänna att h*n inte kissat utan står fast vid sitt ord.

Jag har svårt att tro att din :angel: inte varit på toa alls...
 
NU kom x och sa att det kommit kiss....
Rimligtvis måste det ha kommit tidigare, men som sagt, x har en sån extrem förmåga att tappa minnet !
Med tanke på att x inte kan hålla sig många timmar i vanliga fall så... Men jag blev lite orolig ett tag där !
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp