Kläder i retur

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej! Idag bad bio-mor mig om att få tillbaka 3-4 år gamla kläder som hon köpt till sitt barn- dvs det barn vi tagit hand om i 4 år. Det handlar om några plagg per år- max 5-10 per år. När jag sa att jag nog inte har sparat det- frågade hon förskräckt vad jag gjort med dem. Det är bara det att de flesta kläder har varit av ganska dålig kvalitè, flera har varit av mkt annorlunda typ, andra har inte passat från början- de har varit för små. har nog inte många plagg sparade bland andra plagg jag sparat till framtida barn. Det som varit ok har jag sänt vidare till andra som har yngre barn. Det känns lite konstigt att jag ska ta hand om o förvara kläder som barnet växt ur för att de ska lämnas tillbaka när biomor vill ge det till hennes syskons barn.

Hur tänker ni kring det här? Kläderna har varit en gåva, ofta presenter- i form av födelsedagspresenter o jag har inte haft en tanke på att spara dem.

Hur gör ni?
 
Hej GMB!
Jag har skickat tillbaka min litens för små kläder och min storas har jag också sparat för jag vet att biomor har yppat att hon vill ga dem tillbaka.
 
Jag tog upp detta med soc då vi hamnade i läge med många för små, en del alldeles för utmanande för en sjuåring, en del trasigt o s v.
Vi gjorde då en överenskommelse, antecknat i journalerna, att jag frågat och att vi kommit överens om att skänka till vår lokala hjälporganisation (det som ö h t GICK att återanvända) som skickar direkt till Östeuropa.
Den siste lille mannens saker han jag som väl var inte lämna ifrån mig för där frågade bio efter det först av allt när det blev avslutning på uppdraget.
 
Hej GMB :)
Mina stora placeringas kläder, har jag faktiskt slängt... Det kanske gäller ett par tröjor och shorts. De som varit för små för dem har jag frågat BioMor om hon vill ha dem, då de inte passat. Helt utflippade kläder som barnen vägrat använda har jag gett till Röda Korset och jag vet att BioMor undrade över ett visst plagg.
Jag sa som det var. Barnen ville ge dem till Röda Korset för att hjälpa andra barn....
Min yngsta placerings nätverk sa ifrån från början att de enstaka plagg Liten får vill de ha tillbaka, då Liten vuxigt ur dem.

Jag tycker att du ska säga till BioMor hur det ligger till och eftersom hon nu tagit upp frågan så kanske du kan lägga en kasse i tvättstugan så dina hjärtebarn själva kan lägga ner de plagg de får som är oönskade...
Hänt har ju hänt...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp