Lördagsmys!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Okej, vi har en tråd som heter "Vad blir det för mat?".
Nu ställer jag frågan; Vad blir det för lördagsmys?

Här har det, på barnens begäran, blivit vitlöksgratinerade musslor, vitlöksbröd och räkor med dipp.

(tyvärr lyckades jag inte ladda upp bilden, varken via mobilen eller lapptoppen :? )
 
tre sa:
Vi hade kyckling och currygryta med ris eller pasta. Till efterrätt blev det äppelpaj med vaniljsås.

Tre

Kyckling & currygryta åt vi mitt på dagen, därav att det blev "småmat" ikväll :rollhappy:
Killarna var med och handlade i torsdags kväll då dom hade massor av provsmakning, bl a currygrytan.
 
Vi kör fredag el lördagkväll som "halv åtta "-programmet , den stora handlar och fixar allt själv , den lilla är med till affären tillsammans med vuxen och lagar sen med hjälp två el trerättersmåltid , även de vuxna har varsin kväll , det behöver inte vara något märkvärdigt utan typ tacos och glass men det är barnet som lagat och får duka och får berömmet ...OCH som ser hur mycket jobb det faktiskt är att laga mat .Sist bjöd plac på just tacos och vi fick höra att " det är ett himla hackande av grönsaker ska ni veta när man ska ha tacos"...<3
 
honey sa:
Okej, vi har en tråd som heter "Vad blir det för mat?".
Nu ställer jag frågan; Vad blir det för lördagsmys?

Här har det, på barnens begäran, blivit vitlöksgratinerade musslor, vitlöksbröd och räkor med dipp.

(tyvärr lyckades jag inte ladda upp bilden, varken via mobilen eller lapptoppen :? )


Åhh vitlöksgratinerade musslor MUMS :D har du något recept?

Vilken härlig kommentar om hackande :D vi har oxå kört halv åtta hos oss, jätte lyckat men här fick de även poäng för hur bra de plockat undan och städat till :D
 
Vildavillan sa:
Åhh vitlöksgratinerade musslor MUMS :D har du något recept?

Vilken härlig kommentar om hackande :D vi har oxå kört halv åtta hos oss, jätte lyckat men här fick de även poäng för hur bra de plockat undan och städat till :D

Denna gången fuskade vi och köpte musslor i lag och bara la på "snigelfaten".
Snigelfat = speciella ungsfasta fat med små fördjupningar i som man ska lägga sniglarna i innan dom gratineras.
Vi använder dom till musslor också när vi inte kokar egna. Då använder vi ju skalen istället.

Vi rör ihop smör (RIKTIGT smör), ströbröd, hackad persilja och vitlök till en fast massa som vi klickar ut på musslorna och sedan tjoff in i ugnen :rollhappy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp