Mår alla barn dåligt efter umgänge?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Självklart fattar jag att alla barn är olika. Men när jag läser på forumet så läser jag endast om hur dåligt barnen mår efter umgänge och telefonkontakt. Jag antar att det är vanligast då, men det måste väl även finnas barn som mår bra av att träffa sina biosar också.

Eller finns umgänget där endast för föräldrarnas skull? Man undrar ju ibland. Eller är det kanske så att det även är bra för barnet, fast bara om man ser det långt fram i tiden.

Det känns ju helt galet med tätt umgänge annars om barnen oftast mår dåligt innan och efter.

Lite snurrigt inlägg kanske, men bara lite funderingar så kär i värmen.
 
Hej!

Jag förstår din undring.
Jag tror att det är många som mår dåligt efter umgänge, men i längden är det ändå bra att barnen har kontakt med sina biologiska föräldrar.
Det finns ju en anledning till varför barnen inte kan bo med sina föräldrar, och varje gång de träffar sitt biologiska nätverk gör sig detta påmint och naturligtvis oroar det barnen. Det behöver inte betyda att det är ett dåligt umgänge.
Ändå tror jag att det är viktigt för alla parter att barnen får träffa sina föräldrar om det är så att det kan vara ett relativt bra umgänge, annars finns det risk för att barnet kan känna sig övergivet. Dock håller jag med dig att det kanske inte behöver vara så täta träffar.
Jag vet inte om mitt svammel blev så tydligt, men det är bara mina tankar.

Tre
 
Alla barn mår inte dåligt i samband med umgänge.
Dock är det som med allt annat, det negativa hörs lätt medan det braiga håller tyst...........

Vi har haft :angel: som umgänget inte märktes på, varken innan eller efter.
Det var en placering med samarbetsvillig förälder trots LVU.
Övernattning varannan helg, telefon när det inte var umgänge och 7-10 dagar på både jul- och sommarlov.

Vi har haft :angel: :angel: där den ene mådde jättedåligt efter umgänge och den andra bara efter telefon..........

Så, det varierar!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp