Möte...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Avklarat med ny familjehemssekreterare, jag vet allvarligt talat inte riktigt vad jag ska säga :?
Man hade funderingar på annan skola och ev ny utredning från bup skulle vi båda prata med behandlaren på bup om. Jaha? Sen då?
Jag trodde jag hade uttryckt mig om hur tufft vi har!?
Vår förra sekreterare sa då vi pratade ersättningar för mediciner att de läkemedel som ingår i högkostnadsskydd får vi inte ersättning för utan det får ingå i omkostnaden men däremot ska vi spara kvitton på de andra medicinerna barnet behöver dagligen som inte ingår i skyddet, vi ska alltså spara dessa och skicka in någon gång per år enl den förra. Lika med barnomsorgen då vi från jan i år haft en högre avgift än vad vi har i omkostnaden och dessa fakturor skulle vi alltså också spara och skicka in tilsammans med läkemedelskvitton. Så far so good...

I dag blev jag dock väldigt ställd då man sa att jag hoppas du inte förväntar dig några pengar för detta för detta ingår i omkostnaden :bounce:
Jag blev ställd så jag fann inget att säga men nu retar jag upp mig faktiskt,detta barn styr våra LIV och vi värderas inte särskilt högt verkar det som :cry: :cry:

Medans vi satt och pratade så frågade barnet om man fick gå upp i spelrummet och spela en stund och vi sade ja...vad barnet gjorde där uppe var att passa på att stjäla pengar av en annan placering! *skoj* och förjäkla frustrerande kan jag säga!

Jag ska ringa upp denna kvinna i morgon och faktiskt säga som jag känner att jag blev ställd och säga precis vad vi och fd sekr kommit överens om! Misstänker att man inte kommer värdera våra insatser särskilt högt iaf då vi pratar ersättning, det känns inte alls bra det här tyvärr.
 
Usch - va tråkigt.......

Skriv ner vad du vill ha svar på - och ge en tidslimit när du vill ha svar! Det som redan är överenskommet när det gäller mediciner t.ex. ska ju inte ändras nu.....

Man kan kämpa nästan HUR mycket som helst om man känner stöd - man vill ju göra det bästa man kan - MEN när man inte blir lyssnad på, eller känner att det jobb man gör är värt något då tappar man stinget och orken :littlesad

Fattar inte hur dessa socialsekreterare tänker - vad skulle dom göra utan oss familjehem egentligen??

Önskar dig lycka till imorgon!!
 
Gå in på www.skl.se och sök på cirkulär 08:81. Där hittar du vad som beräknas ingå i omkostnadsersättningen. Läs på och skriv ner så har du fakta.
Vi är ALDRIG försörjningsansvariga för våra fosterbarn.
Mat-tilda
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp