Morgan Alling

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

I morgon, söndag på TV 3 kl 21.00 är Morgan Alling som skrivit Kriget är slut och som var med på barnrättsdagarna i Örebro med. Avslutningen spelades in på barnrättsd.

Mat-tilda
 
Jag satt bänkad och såg programmet och har även läst boken , hoppas att även de familjehem som betett sig illa mot honom såg detta och skämdes rejält .
Har ni inte läst boken så gör det , den är kanonbra !
 
Något som jag störde mig på lite på programmet var att han sa att familjen som fysiskt hade bestraffat honom ville uppfostra honom o brodern,vilket han ansåg som fel.
Självklart tycker jag att fysisk bestraffning är fel...men fel att uppfostra??
Uppfostrar inte ni era placeringar? Vår är troligtvis en uppväxt plac som Morgan också var.Skulle de inte uppfostrat honom o brodern?
Jag har lyssnat på den meningen flera gånger och han klagar på att de ville uppfostra honom.
 
Jag har varken sett programmet eller läst boken...........än.......
Men jag håller med dig "familjekär" att nog sjutton måste vi få uppfostra barnen.
Det är väl en del av livet?

GIVETVIS inte med aga, det säger ju sig självt!
Det är ju faktiskt så att det oftast är lättare (tycker jag) att fostra med kärlek.........
 
Hej

Jag kan förstå hur han menar. Innan man börjar uppfostra ett nytt lånebarn,så måste man väl ha lärt känna varandra. sakteliga så kommer till rätta visandet och uppmaningar.värmen och kärleken kan man slå på direkt. VÅLD finns inte i barnuppfostran i min värld.

En vuxen som börjar peka med hela handen dag 1. Det blir fel.
 
Nej våld är absolut inte ok,så det de gjorde var självklart fel.
Och självklart ska man lära känna varann först,men det lät så fel när han sa att de försökte uppfostra oss som något negativt.
Jag anser inte det är fel att uppfostra men det handlar mer om hur man uppfostrar.
Jag måste tillägga att jag gillar Morgan så det här har inget med det att göra.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp