Nekad tjänstledighet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Min man blir nekad förlängd tjänstledighet av sin arb.giv. From nästa vecka får jag ordna själv med ruljangsen. Det här oroar mig en del eftersom våra juveler behöver oss bägge två, dem är också verkligen på G med anknytning av min man, det känns himla tragiskt att han då blir nekad förlängd tjled.
Är det fler som har varit med om det? Blir nekade?
 
Jag har inte blivit nekad än, men ororar mig för vad som händer om de skulle göra det. Hur ställer sig soc till det? Att jag i så fall inte längre får vara hemma med liten?

Liten behöver mig hemma på heltid ett bra tag till.

Tråkigt med din man. Tufft för dig. Kramar
 
Man vill ju tro att "uppdrag i samhällets tjänst" inte kan ge ett nej när det gäller tjl..... :angel:
Och jag som varit tjl sen 2002 omväxlande 50 och 100% håller andan varje gång jag väntar på svar.....Så borde det ju inte vara! :?
Och att man blir nekad fort fick mig nu att verkligen tappa hakan.....för ert uppdrag är väl ganska nytt????
Nåt mer för FaCo/FR att ta tag i???? :bow
 
Det är min mans arb.giv. som nekar han mer tjänstledigt. Driftledaren säger OK, men hans avdelningschef går emot driftledaren och säger att min man behövs på jobbet.
Det är eg. förbenat faktiskt. Min man jobbar inom fordonstillverkningen och det är ju en brasch som är hårt drabbad i kristider som nu. Förvisso sitter min mans anställning inte lös på något vis, men innan vi fick vårt uppdrag bad hans arb.giv. att folk skulle ta ut sin komp, skaffa barn och vad som helst.
Nu föll det sig bara så att vi råkade (äntligen) få våra små juveler till oss i stund som denna och då går arb.giv. in och säger nej!
Det beror på att min man som är en lojal medarbetare och alltid har ställt upp i torrt och vått o slitit o jobbat, han är verkligen inte den som "utnyttjar ssystem" och företaget vill helt enkelt ha honom där. Det finns tyvärr fler av den "andra sorten" och dem hade gladeligen blivit beviljade tjänstledigt.
Och jo, vi har inte haft vårt uppdrag så väldigt länge, så våra små juveler behöver oss innerligt, vi har märkt på dem att dem har en början till en något djupare anknytning till just min man så lite träligt känns det att han inte kommer finnas till hands i lika stor utsräckning som han har funnits. Men han kommer ju hem, varje dag, han försvinner inte så vi ska precis börja förbereda våra små på vad som skall hända. Dem är mycket känsliga för förändringar.
Men jag håller med, kanske det är ytterligare en stor fråga för Faco att jobba med, angående tjänstledighet.
 
Vi blev erbjudna en spädis, ringde på onsdagen och undrade om vi kunde hämta på BB till helgen.
Det stupade på att min man inte fick tjänstledigt med så kort varsel (vilket jag kan förstå).
Jag hade precis börjat ny anställning efter 3 års arbetslöshet så jag hade ingen möjlighet att göra det just DÅ.
Idag hade det funkat.

.
 
Nu står jag i samma dilemma....lämnade in till min arb.givare att jag ville vara fortsatt tjänstledig. Och får till svar att hon inte vet om hon kan bevilja det. Hon lämnar det till högre ort. Så i dagsläget är den inte beviljad.
Hon tycker att vår placering är såpass stor att jag kan komma tillbaka och jobba. Hmmmm.....hon är inte insatt i hur det är, hur vi lever, hur placeringen mår.
Hon har absolut ingen aning...och hon vill heller inte ta reda på det.

Försökte förklara lite hur placeringen mår, men fann inget gehör.

Vad gör vi om min ansökan avslås??

Har sökt den placerade kommunen, men fick inget svar tillbaka idag.

Hoppas på respons imorgon.


Hoppas nån här kan komma med nåt tips, råd, lite hopp......Kan arb.givaren neka??
 
Tänker på dig gumman.... *kram*


Turnit sa:
Nu står jag i samma dilemma....lämnade in till min arb.givare att jag ville vara fortsatt tjänstledig. Och får till svar att hon inte vet om hon kan bevilja det. Hon lämnar det till högre ort. Så i dagsläget är den inte beviljad.
Hon tycker att vår placering är såpass stor att jag kan komma tillbaka och jobba. Hmmmm.....hon är inte insatt i hur det är, hur vi lever, hur placeringen mår.
Hon har absolut ingen aning...och hon vill heller inte ta reda på det.

Försökte förklara lite hur placeringen mår, men fann inget gehör.

Vad gör vi om min ansökan avslås??

Har sökt den placerade kommunen, men fick inget svar tillbaka idag.

Hoppas på respons imorgon.


Hoppas nån här kan komma med nåt tips, råd, lite hopp......Kan arb.givaren neka??
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp