Nya ersättningar 2009

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
F

familjehemmet.se

Guest
Nu har de nya ersättningsrekommendationerna kommit från skl. Jag har samlat alla tre cirkulären i ett å samma dokument. Ni finner dem här:
http://www.faco.nu/lankar.php
"Ersättningar och villkor vid familjehemsvård, vårdnadsöverflyttningar m.m för år 2009"

Vill ni söka efter dem på skl.se så är cikulärnummren 08:79, 08:80 och 08:81.

Hälsningar
Anne Aronsson
 
Hej Anne!
Tack för länken, jag har just funderat en stund när dem nya rek. skulle släppas. Jag ögnade igenom lite snabbt och saknade ers. för kontaktfamiljeuppdrag. Inte vet jag om jag bara missade, eller vet du något om det?
 
Hej!
Tack för att du är vaken! :P

Jag vet att jag la alla cirkulär i ett dokument men det verkar jag ha slängt och enbart lagt upp 08:81. Men nu ska det vara rätt.

Hälsningar
Anne
 
Jag var lite trött igår när jag satt med detta :D

Prova så här: Om du går allra sist i dokumentet och sedan använder pilarna eller scrollar dig uppåt så kommer du först till siffror som tillhör 08:79 och fortsätter du så kommer du till 08:80.

När jag öppnar dokumentet och tittat på antal sidor längst upp i menybaren så står det att dokumentet har 59 sidor. Kontaktfamiljer (08:79) finns på sidan 53.

Annars kan du söka efter dokumntet på skl.se http://brs.skl.se/skbibl/brsbibl_cirk.htm ange 08:79 eller 08:80 som sökord.

Hälsningar
Anne
 
Det var så lite så, alltid kul att kunna vara till hjälp :P

Änglen tar jag med mig nästa gång det blir jobbigt :D

Hälsningar
Anne
 
Hej.

Vi är precis nya på det här och har just skrivit på pappren om ersättningarna, får vi denna höjningen automatiskt eller måste vi vänta ett år till vårt "kontrakt" gått ut. Sen har jag en fråga till. Får man ersättningen samma månad eller har socialen en månad innestående, kan ju vara bra att veta nu i juletider? :?
 
Ester sa:
Hej.

Vi är precis nya på det här och har just skrivit på pappren om ersättningarna, får vi denna höjningen automatiskt eller måste vi vänta ett år till vårt "kontrakt" gått ut. Sen har jag en fråga till. Får man ersättningen samma månad eller har socialen en månad innestående, kan ju vara bra att veta nu i juletider? :?

Hej!
Min erfarenhet är att pengarna kommer en månad efter. Varje år, den 1 januari så höjs ersättningen. Om ni redan har efter rekommendationerna så är det lätt att visa de nya siffrorna för handläggaren. Det har hänt att det glöms att höja. Höjningen ska då vara på lönebekedet som kommer i februari. Om den inte är med där så påtala det att det har höjts.

Lycka till!

Hälsningar
Anne Aronsson
familjehemmet.se
 
Hej.

Tack för ett jättesnabbt svar men jag utryckte mig nog oklart att höjningen kommer en månad efter (om dom har koll på det) det förstår jag. Jag menar mitt inkomstbortfall, arvode och omkostnad om vi börjar nu får vi då våran första utbetalning i dec eller är det en innestående, så vi inte får något förrän i jan. Det kan vara bra att veta nu som sagt i dec månad, när man har så mycket utgifter.
Ester
 
Min erfarenhet är att man får för den månade man befinner sig. Så ni bör kunna få för dec. den 27/12. Vi har aldrig behövt ligga ut med omkostnader mer än i några veckor. Har inte varit med om mer än som kontaktfamilj att man har innestående lön. Gäller inte som familjehem.... Någon som har annana erfarenhet?
 
Hej!

Vi skrev på ett avtal i slutet av oktober.
Då bör väl vi få del av de nya rekommendationerna för 2009.

Tänker mig scenariot, att om vi inte får höjt, kommer argumentet att "vi tog hänsyn till det redan då i oktober". Alltså, att höjningen gjordes redan i oktober.

När får soc.sekr. de nya siffrorna?

Hälsningar
Gittan
 
Gittan sa:
Hej!

Vi skrev på ett avtal i slutet av oktober.
Då bör väl vi få del av de nya rekommendationerna för 2009.

Tänker mig scenariot, att om vi inte får höjt, kommer argumentet att "vi tog hänsyn till det redan då i oktober". Alltså, att höjningen gjordes redan i oktober.

När får soc.sekr. de nya siffrorna?

Hälsningar
Gittan

nej, det går ni isf helt enkelt inte me på. självklart skall ersättningne räknas upp varje år. och det vid årsskiftet.

ligger er ersättning på lägsta /högsta rek så kan du ju bara jämföra om det är årets. Men jag kan inte tänka mig något annat.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp