Ointressanta?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jaha, då har man varit med om DET för första gången............
En avspisning från organisation för att vi "har erbjudit våra tjänster till flera andra".
Vi har anmält intresse till flera kommuner och varit tydliga med att vi inte erbjuder exklusivitet förrrän vi har kommit till utredning för placeringsförslag.
Detta p g a att väntetiden kan ju bli oändlig annars.
Vi är barnfamilj NU och vill vara i detta NU

Och nu fick vi veta att vi inte var tänkbara bara för det........... :?
Känns inte som det är någon ide att ringa dom när dom annonserar efter familjehem.
 
Oj vad det gör mig förvånad att en organisation resonerar så?! :?
Men ni erbjuder ju exklusivitet när ni kommer till utredning och då borde det ju inte vara något problem tycker man.

Om vi går vidare och anmäler oss intresserade av att bli kontaktfamilj och kanske så småningom familjehem så känns det ju helt naturligt att vända sig till flera kommuner och organisationer. Hmm det är ju något att tänka på...
 
Vi har haft kontakter i början med olika soc och org och jag har aldrig stött på detta att de vill vara de enda?!
Utan de har kanske sagt på sin höjd att - vi vill gärna ha er men har vi ingen :angel: som matchar just då så förstår vi att ni inte kan sitta bara och vänta..
Aldrig några sura miner om det!!!
Sen behöver man ju inte säga vid första kontakt att VI har kontaktat en massa olika soc/org så ni vet :wink: då kanske de ryggar men sen om det dröjer o dröjer kan man ju lägga in en hint liksom om att nu har det dröjt 6 mån efter utredningen så vi har varit i kontakt med ...ja du fattar :smirk:
Lycka till nu


honey sa:
Jaha, då har man varit med om DET för första gången............
En avspisning från organisation för att vi "har erbjudit våra tjänster till flera andra".
Vi har anmält intresse till flera kommuner och varit tydliga med att vi inte erbjuder exklusivitet förrrän vi har kommit till utredning för placeringsförslag.
Detta p g a att väntetiden kan ju bli oändlig annars.
Vi är barnfamilj NU och vill vara i detta NU

Och nu fick vi veta att vi inte var tänkbara bara för det........... :?
Känns inte som det är någon ide att ringa dom när dom annonserar efter familjehem.
 
Jodå, jag fattar precis.........
Har heller aldrig varit med om detta innan.
Men när de frågar om vi varit i kontakt med andra så måste man ju svara.
Och ÄRLIGHET är något jag/vi förespråkar och tror på.

Att de vill vara de enda är i sig inget konstigt eller ovanligt...........EFTER man skrivit kontrakt!
DET hade jag köpt!
Men INNAN???
Jag tror egentligen inte att mannen jag pratade med fattade vad jag menade när jag pratade exklusivitet. :?
Det var en synnerligen rörig och omständig man........... :roll:

Men men.........
Det kommer väl fler tåg hoppas jag :banan:
 
Förstår dig men har faktiskt inte hört den frågan om man har fler kontakter.
Säg istället att -vi har kollat runt lite och ni verkar vara ett bra bla bla
Brukar funka men visst finns det personer i org/soc som inte visst är tillräckligt ute efter nya famhem.
leta ny kontakt och ge inte upp för tillslut så får ni en öppen dörr för kanonkontakt :razz:
Mend et tar otrolig tid vet jag av egen erfarenhet ja ni andra vet ju också att TID är det som gäller fast det är många :angel: på köööö
Men som tröst är att då har de nog ingen :angel: matchning till en just då.


honey sa:
Jodå, jag fattar precis.........
Har heller aldrig varit med om detta innan.
Men när de frågar om vi varit i kontakt med andra så måste man ju svara.
Och ÄRLIGHET är något jag/vi förespråkar och tror på.

Att de vill vara de enda är i sig inget konstigt eller ovanligt...........EFTER man skrivit kontrakt!
DET hade jag köpt!
Men INNAN???
Jag tror egentligen inte att mannen jag pratade med fattade vad jag menade när jag pratade exklusivitet. :?
Det var en synnerligen rörig och omständig man........... :roll:

Men men.........
Det kommer väl fler tåg hoppas jag :banan:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp