Om man planerar utlandsemester,hur

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det beror väl helt på hur det fungerar. Är barnet orolig i nya situationer skulle jag vänta tills det blivit en större trygghet.
Är det ett barn som "tar allt med ro" så varför inte?
Vi har själva 2 nyplacerade och är redan NU oroliga för att det inte ska funka med vår sedan länge planerade långsemester 2009.
 
vi fick våran plac dec 04, jan 05 åkte vi på första utlandsresan (han har svår ADHD) men det gick väldigt bra iallafall mycket belöning och "hemligheter i väskan" som man fick efter man klarat vissa mål.samt sitta på en strandstol en dag när man inte lyssnat och titta på gjorde susen,sen gick badandet jättebra.Ibland får man ta det som det kommer,utlandsresan kanske i alla fall ger mer positivt än negativt.
 
vi fick vår placering i -dec och åkte på semester utomlands 7 mån senare. Tyvärr ingen lyckad semester, barnet mådde inget vidare och jag längtade hem. Nästa semester ett år senare var rena drömmen i jämförelse......
Plannerar nu en låååång vintersemester till värmen, det behöver vi!!!
 
[

Jag sitter och ler lite här hemma och tänker på din fråga.......för vår del åkte jag själv första året och andra året med vårt första barn, men vårt barn var pyttis när h_n kom , så långt inga problem.

När vi fick vårt andra barn 10år var h_n då så väntade vi 2 år, blev endast dom 2 sista dagarna bra. H_n är nu 15 år och vår andra semester började bra men dom sista dagarna kaos. Jag tror aldrig att man kan veta i förväg hur det ska gå, speciellt inte för dom här barnen som är äldre när dom kommer till oss. När vi fick vårt tredje barn åkte vi på semester efter bara 4månader (h_n var då 7mån) och det gick jättebra då.

Men vem vet hur nästa år ser ut.

Ingrid
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp