Omkostnadsersättning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon här som fått de 130 kronorna extra/månad och uppdragstagare i omkostnadsersättning som ska täcka upp de 5000 kr vi inte får dra av på omkostnadsersättningen i deklarationen. Hur har kommunerna löst detta om man har uppdrag från flera kommuner?
 
Vi har inte fått de pengarna för vår kommun har inte tagit ställning än om de ska betala ut dem eller inte.
 
Hej!
Vi har placeringar från 2 olika kommuner och både lägger till 130 kronor per månad. Den ena är "bara" ett kontaktbarn men tydligen behandlas alla placeringar lika oavsett uppdragets omfattning!
 
Vi har inte fått något ännu

för kommunen har inte bestämt hur de ska göra...
vid flera uppdrag blir kompensationen "fel" eftersom de 5000.- dras en gång oavsett hur många uppdrag vi har och då får de som har flera uppdrag mer än vad som är skattat för om det betalas ut för varje uppdrag.
Vi får snällt vänta och se när pengarna kommer.. för vi ska få kompensation vet inte när bara..Ha det gott i värmen
 
Vi har ett uppdrag direkt via en kommun - dom har bestämt att inte betala ut dessa pengar! Det blir för dyrt! Att vi familjehem däremot ska betala skatt på direkta kostnader som finns tas ingen hänsyn till!
 
Nu har mina två kommuner fått ordning på de 130 kronorna som kommunförbundet rekomenderar att betala ut till familjehemmen.
Har man ett avtal som säger att ersättningarna är enligt kommunförbundets rekomendationer ska de följas.Då ska det batalas ut 130 kr i kompensation.
Mina två kommuner har löst det så att den kommun som är huvudarbetsgivar enligt skatteverket (har jämkning av skatten och huvudarbetsg. är den kommun jag får högst ersättningifrån) lägger på 130 kr på ett av barnens omkostnadsersättning varje månad.
Egentligen enkelt, klart och tydligt, men många kommuner krånglar till det.
 
mat-tilda sa:
Nu har mina två kommuner fått ordning på de 130 kronorna som kommunförbundet rekomenderar att betala ut till familjehemmen.
Har man ett avtal som säger att ersättningarna är enligt kommunförbundets rekomendationer ska de följas.Då ska det batalas ut 130 kr i kompensation.
Mina två kommuner har löst det så att den kommun som är huvudarbetsgivar enligt skatteverket (har jämkning av skatten och huvudarbetsg. är den kommun jag får högst ersättningifrån) lägger på 130 kr på ett av barnens omkostnadsersättning varje månad.
Egentligen enkelt, klart och tydligt, men många kommuner krånglar till det.
Har någon av er en länksida att hänvisa till? Jag hittar inte detta i kommunförbundets ersättningsrek.
 
130 kr

Om du går in under ersättningar 2008 enligt rekomendationer. Där står det precis ovanför vad som rekomenderas i omkostnad till familjehem att: Beloppen inkluderar inte höjningen av omkostnadsersättningen 130 kr per månad.

Hoppas du hittar det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp