orka????

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Många års lung o fokusering på en :angel: med autismliknande beteende efter trauma!
Visst har tiden varigt kantad med bup, vårdnadstvister och dyligt men vi har i lungn och ro vårdat o skämtbort skrattat o gosat, tillrättavisat osv :angel: och nu vårdnadsförflytt :razz: ..........DÅÅÅ
vänder det nu ökat umgänge för hemgång???? Va faaan
Var hämtar man styrkan just nu känns det bara som kom och ta orkar inte kämpa något mer ELLER??
 
Oj, vilka lappkast i tillvaron................. :? :cry:

Stackare........
Ja, vad gör man?
Försöker "följa med" och låta det hända "så bra som möjligt"?
"Slåss"?
Kan ingen svara på som inte varit där...........
Vet dock att jag lider med er om det kommer som en chock med det tvära lappkastet..........
 
Kan inte föreställa mig hur ni känner men skickar en stor cyberkram till dig/er!

Har ni nån handledning där ni kan ta upp detta? Ni måste få prata om detta, ingen kanske kan ge er svar men att ni i allafall får ur er allt som ni tänker och känner.

Jag brukar alltid rekommendera att kontakta socialstyrelsen, de har alltid varit trevliga och viljat lyssna till vad vi undrar över. Även om de kanske inte kan göra något så får de i allafall vetskap om hur det fungerar i verkligheten.

Kram Sara
 
Tack för vänliga ord de styrker...
Vi vet igentligen inte vad som händer just nu men vi har en känslig :angel: som vid minsta förändring kryper in i sitt skal :?
Det var vi nämdemötet för vårdnads flytt till oss som ska 8) vara solklart som något har blivit förändrat
och ärendet ska inte tas upp i tingsrätten förns om 5 mån???????
Och nu har vi en superpåstridig Bio som knappt har funits i :angel: liv på måååånga år.Just nu är :angel: hemma från skolan har ont i magen och är rädd för att bli flyttad :cry:

Vi har varigt med i många år har 3 vårdnatflytt plac.. o många barn har flyttat vidare Vi vet hur rullarna går men det här ??????

Känns så maktlöst allt vi jobbat me :angel: att prata och fungera "något" snarlikt me jämnåriga.
Vi hade hittat så bra rutiner då allt funkar kanon men vad blir det nu ?
känner mej bara så tom ibland försvinner glädjen för det jag gör för dessa barn .
 
Oj.....låter hemskt.....Men jag förstår inte riktigt?
Är det föräldern som plötsligt dykt upp och vill ha hem barnet efter alla år elller är det soc som driver på för att se om barnet kan flyttas hem.....istället för vårdnadsöverflytt....????
Eran bit i det hela förstår jag precis.....en horribel situation!!!!
 
Men jisses, fy så jobbigt! Förstår att du känner kom och ta...mycket karar vi men INTE hur mycet som helst!
Får ni inte ens veta VAD som är förändrat?
Massa energi och styrka får du av mig!
 
Hej nu e jag här igen :smirk: och tycker det blir värre och värre....
Sen sist vart det en akut LVU rättegång i Länsrätten för att kunna bromsa ett ökat umgänge och i början på förra mån även en Vårdnadsffl i tingsrätt vi "Vann" i båda Yippi kaye math-------- 8)
Men nu total överklagan i båda dommarna och nu börjar allt om igen
BLLLLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
fullständigt ner ringda och det springs benen av sig för möten och umgängen.

Oj hade vi fler i familjen ?? Oj en inväning på dagis Jaha nu ska stora :angel: ha föräldramöte !
Attans gubben hade en mässa i helgen i e tvungen att jobba den här helgen också! Osv,osv

Fy så jag klagar men jag e sliten sitter me tårar i ögonen och vill bara rymma ....
men nu städar vi på lite för snart kommer bio med assistent , så får jag ta 3 ungar o rymma för bio vill inte ha oss me för Jag konkurerar om namnet mammma
:angel: Ifråga har inte levt me bio på 8 år och bio har visstas i annat land i många och långa perioder
Suck men nu fick jag ladda ur mej lite Tack för att ni finns.......
 
jag förstår att du har det jobbigt. ovisshet är frustrerande.

Men umgänget, du skrev att biomamman kommer med assistent och att du flyr med 3 barn. Du menar väl inte att du upplåter Ert hem för umgänget??????
 
Det vart så den här gången för att :angel: ville vara hemma annars brukar umgängena vara på ett stadsbibliotek.
Vi prövar det mesta just nu när det är så otryggt för :angel:
H*n är livrädd för att bio ska vinna för då blir det ett flyg raka vägen tilll släkten i annat land 8)
Vad gör man inte för sina kottar :D
 
VÖF -prat här med soc för några månader sen, men nu hemtagningsbegäran istället-även här upp o ner!! Läste ditt inlägg om möten och umgänge och springa benen av sig....känner så igen det...är det inte hab-möten så är det umgänge :littlesad så är det samtal från soc och så är det handledning, :? så är det möte med barnets ombus och med någon på bup och så är det möte med förskolan ang barnets särskilda behov och så ringer soc- igen :littlesad och så får man upprepa allt igen.... Suck!!! Man har ju en hel del annat här i livet att ro iland....o å ska man hinna andas och njuta- o tur är väl att mna kan det... visste att det var mkt sånt som fam.hem...men alla dessa hemtagningsbegärningar och överklagningar är ju det som tar mest energi, och såna möten känns som de tuffaste...det runt barnet med skola och hab gör man ju för barnet direkt...för att det ska må så bra som möjligt och utvecklas optimalt-det andra är ju bara för mkt...då man tror att en ev hemflytt skulle rasera allt... :bounce: .

Håll oss underrättade och skriv gärna av dig igen!!
 
I dag var dagen D :bow
Länsrätten dömde för fortsatt LVU i överklagan Phhuu o pust :angel: blir kvar
Känner en så ohygglig lättnad så jag fick huvudvärk.... :D

Och om överklagan på vårnaden inte tas upp i sveahovrätt då blir det en extra bonus
Men nu kan jag adventpynta med ett leende och vilken härlig jul det blir.
Kram alla som ger styrkande ord på vägen det behöver jag

Har en pågående hemgångs utredning på ett syskonpar sammtidigt som detta pågår 8) det gör nog att man känner sig lite "tömd" i hjärnan
Så trevlig 1a advent alla där ute
 
Hemgångsutredningen som pågick före Jul- hr går det med den? Känner du dig orolig för barnens väl och ve när det gäller dem , eller är det positivt att de sev ska tillbio åter? Eller är det mkt oro där me`?? Är själv mitt uppe i en hemtagningsutredning nu och bara fasar för hur brnet skelle må av flytt efter så lång tid????!!!
 
Här gick det bra den 23 dec kom domen =)))))))) Sveahovrätt tog inte upp fallet Tingsrättens dom gäller så nu är våran :angel: Vårdnads förflyttad :claphappy:
9 månader tog det ...phuu o pust
 
Och ja du tänkte på syskon pl som blev en hemtagning har inte hört ett ord av soc 8) men papper om umgänge kom o det var ingen förändring ??

Fått ny soc sekreterare o hon är sämst att höra av sig.....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp