Pengar till våningsäng,kontaktfamilj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Jag undrar om man kan få ersättning för en våningsäng när man är kontaktfamilj,eftersom de skulle passsa bäst här..Kollat runt o den billigaste känns inte aktuell .Är de alltid de billigaste som gäller ,,Jag brukar alltid ta hemkörning o montering på allt jag handlar tror de att de betalar för det ? Hur brukar de se ut ? Vad brukar man kunna få ersättning för o vad brukar man inte få ersättning för ? hon frågade om de var något mer jag behövde. Vet ju inte riktigt hur mycket plats en kontakfamilj sa ha i sitt hem...
 
När vi blev kontaktfamilj till ett syskonpar fick vi köpa en våningssäng.
Den billigaste var inte nödvändig, vi ville ha en vit i trä för att passa in med det övriga och det fick vi.
Madrasser, kudden och täcken tillkom också, påslakan kände vi ingen anledning att be om.
I övrigt fick vi ersättning för extra utlägg när det behövdes.
En helg om året åkte vi iväg och "hittade på bus" och då var det bara att lämna in kvitton enligt överenskommelse.
Detta var barn som behövde stimulans och vardagliga upplevelser, de hade en väldigt torftig hemmiljö.
Det råd jag kan ge dig är att hålla god kommunikation med ditt soc, kan man förklara och motivera efter barnens behov (sista stöduppdraget var tvärt om, lugn och ro) så brukar dom vara positiva!

Lycka till med ert uppdrag!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp