Rakit och benskörhet!

Hur ska man övertala socialtjänsten att man inte har skadat sitt barn? Vi är två helt vanliga personer som vill bilda familj det tog oss ungefär 3 år att få vårt första barn han föddes 2019. Han föddes förtidigt och hade jättemycket problem med att äta och att gå upp i vikt det har han även idag! På tre månader sökte vi vård 23 gånger för vi var väldigt oroliga för honom han fick konstiga blåmärken och han fick jättelätt sår! Vi tyckte hela tiden att han var skör i kroppen och att han var väldigt svår tröstlig! BVC var också oroliga över att han gick så sakta upp i vikt samt att dom var oroliga för att han fick blåmärken dom skickade remisser till ett annat sjukhus för undersökning men inget hände direkt! Hösten 2019 så hände det som inte fick hända han bröt lårbenshalsen på bara en vändning vid matning ingen trodde på oss att detta hände för alla som var inblandade sa att den förklaringen var omöjlig att detta kunde ha hänt! Jag (pappan) kom i häktet och min andra hälft var med vårt barn på sjukhuset sen kom socialtjänsten och akutplacerade vårt barn. Efter att polisutredningen lades ner och att det hade kommit fram att han led av vitamin brist och att rättsmedicin sa klart och tydligt till både socialtjänsten och sjukvården att han måste utredas för rakit eller om han har någon annan sjukdom. Vårat barn har varit placerad i 2 år snart och än har socialtjänsten inte pushat på sjukvården att dom ska utreda honom så vi har fått ta det här i våra egna händer och utrett honom själv! Vi har tagit ut varenda journal och ringt tusen samtal till olika läkare till och med fått tag i en läkare i USA som är expert på sånna här fall! Läkaren i USA har kommit fram till att han har läkande rakit vilket betyder att han led av kraftig d-vitaminbrist PKU testet visade att han hade 17 i d vitamin och standard ska man ha 65-200. Vi har visat soc allt detta men dom tror fortfarande inte på oss! Familjehemmet vill inte samarbeta och vill verkligen inte utreda honom för dom vill säkert inte förlora honom. Nu är detta i rätten för andra gången och vi ska snart upp till kammarrätten! Vi förlorade i förvaltningsrätten men hade lagmannen på våran sida men att nämndemännen ville fortfarande ha LVU.
Har läst många inlägg här och det skrämmer mig att det är många familjehem som verkligen inte vill att barnen ska återförenas med sina föräldrar det gör mig extremt ledsen.. tänk att det finns folk som har blivit oskyldigt anklagad och vi är en av dom! TÄNK er för vad ni säger om biologiska banden för det är de som är det viktigaste i ett barns liv!!

Tänk er själva när era små blir vuxna och står där helt ensamma har knappt någon kontakt med sin släkt pågrund av att dom har blivit upplärda att föräldrarna är dumma! Tack för mig!

Jag beklagar den situation ni hamnat i.
Självklart ska barnens ursprung respekteras och behandlas korrekt.
Blir lika ledsen varje gång jag, som mångårigt kontakt-, jour- och familjehem, hör om situationer som denna.

Jag tror inte folk förstår på detta forumet att det finns oskyldiga föräldrar som bara vill vara en familj men får inte pågrund av falska anklagelser! Vi är rädda att skaffa fler barn för då kommer säkert socialtjänsten ta det med! Avskaffa socialtjänsten kom på något annat! Dom har seriöst ALDRIG gjort något bra!

Topp