Registerutrag??

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!
Vi har bara behövt lämna från polis- och socialregister. Placering från kommun och organisation.

Sara
 
Vid kommunala placeringar brukar myndigheten begära utdragen själv, då skriver man bara på ett papper som ger dem rätt att göra det. Till organisationer brukar man själv få skicka efter ett utdrag ur belastningsregistret från polisen och sedan överlämna det i ett obrutet kuvert.

/Hettiva
 
Jag har fått krav om utdrag ur MISSTÄNKLIGHETS REGISTRET och FÖRSÄKRINGSKASSAN har aldrig varit med om det tidigare. Det är en kommun som vill ha det.
 
Även misstankeregistret är ett polisregister, ingenting som försäkringskassan har vad jag vet. Beställs från samma ställe som utdraget ur belastningsregistret.

"Enskilda: Utdrag ur misstankeregistret och belastningsregistret, Rikspolisstyrelsen
Telefontid måndag till fredag 9.00 - 14.30.
Telefon: 010-56 335 02 (enskilda utdrag inom landet)
Telefax: 010-56 353 33 (enskilda utdrag inom landet)"
Hämtat från http://www.polisen.se/Kontakta-oss/Kontakt-RPS/
 
Från FK har vi fått lämna in - de vill veta så att vi inte varit långtidssjukskrivna eller i så fall varför.


Trygga Rekan sa:
Jag har fått krav om utdrag ur MISSTÄNKLIGHETS REGISTRET och FÖRSÄKRINGSKASSAN har aldrig varit med om det tidigare. Det är en kommun som vill ha det.
 
Skriver bara inlägg från datorn med gammalt hederligt tangentbord, bland annat av den orsaken. :D
Men du fick ju till det till slut Trygga Rekan. :claphappy:

/Hettiva
 
Försäkringskassan har vi också fått från olika komuner antar att dom vill kolla så man inte är långtids sjukskriven det där med stabil ekonomi och så.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp