rimligt arvode

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag och min familj har jobbat som kontrakterat jourhem under 1 års tid. Under denna tid har vi haft en placering som fungerade jättebra hos oss med massor av arbete och strukturering så klart.. massor massor massor av styrning krävdes MEN det hela fungerade :smirk: . H*n har 2 diagnoser och när h*n kom till oss medicinerades h*n med en stark, känd ADHD medicin som börjar på R. Under tiden (4 mån) h*n va placerad hos oss valde BUP att sluta med detta och vi märkte ingen skillnad så h*n förblev omedicinerad :) :claphappy: När 4 mån placerades h*n tillbaka till sin biologiska mamma. Nu 3 månader senare får vi förfrågan från Soc om vi vill ta emot denna placering igen men nu som familjehem för vi sagt upp oss från jourverksamheten.....

Vi krävde då ett arvode på 1000kr/dygn och 250 kr i omkosnadsdel.... Soc skrek rakt ut!!!! :rollhappy: men hemma hos oss VET dom att det funkar å att vi kan h*n o dennes nätvärk....har en relation till mamma å släkt osv-----. h*n är 8 år ska tilläggas...
Känns lixom som dom behöver oss mer än vi behöver dom så att säga.... :angel
Är detta rimligt?? :? :? :? :? :? känns som vi behöver vara lediga från jobb osv för att få i hop det osv---

Hjääääälp!!!
 
Det alltså ungefär 30000 kr i arvode och 7500 i omkostnad, eller?
Nu vet jag inte hur megamycket jobb det är, men jag kan nog förstå att soc reagerar. Jag har jour med TVÅ platser och har inte de summorna. Men jag är nöjd ändå.
Men det beror ju på just er placering..... Upp till er alltså.
 
men visst kan det vara rimligt..
jag tänker så här

Du har en viss lön och nu kommer du att vara hemma kanske på heltid med er placering för att det krävs.

Vad har du i lön? Ponera att du har 23000, då är det bara motsvarande ett arvode på 7000 kr kvar tills du är uppe i dessa 30000.

Varför inte begära helt lönebortfall + högsta arvode?
 
Jag tycker det är rimligt det du vill ha, vi har ingen semesterersättning och ingen tjänstepension.
Så det är helt rimligt tycker jag för ett barn med den problematiken :angel
 
Trixen sa:
Jag tycker det är rimligt det du vill ha, vi har ingen semesterersättning och ingen tjänstepension.
Så det är helt rimligt tycker jag för ett barn med den problematiken :angel[/quot


Tack för dessa ord... tycker att alla som har placeringar måste stå på sig för att få att "vi" alla ska få ett rimligt arvode... det som kommuner ofta nästan jämt vågar jag knappast skriva men gör ändå betalar är jätte låg...så lågt att man går back på att ha placeringar rent ekonomiskt! Så tycker inte jag det ska vara!!! Vi gör ju ändå ett stort jobb för samhället och för den enskilde individen....
:banan: :banan: :banan: rock on!!
 
Heja bakaxel

det är helt rimligt med ett arvode på ca 30000 kr7mån, DESSUTOM köper inte soc grisen i säcken. De vet att det blir en lyckad placering. och det är BBIC.

På detta arvode måste du själv betala en 1. pensionsförsäkring,2. en avtalsförsäkring7arbetsmarknadsförsäkring typ amf och du måste spara för 3. semester och säkerligen själv stå för avlastningskostnader. dessutom bör du lägga undan pengar när du står utan uppdrag för du blir ju utförsäkrad och har ingen rätt till A-kassa.
Så det är många saker som ska dras av på arvodet.

Vad gäller omkostnaden på 250 kr/dygn så är det självklart att dessa diagnos barn har stötte kostnader i form av aktiviteter, borttappade saker, bli hämtade och lämnade mm mm

Hör av dig hur det går, lycka till
 
bakaxel sa:
Jag och min familj har jobbat som kontrakterat jourhem under 1 års tid. Under denna tid har vi haft en placering som fungerade jättebra hos oss med massor av arbete och strukturering så klart.. massor massor massor av styrning krävdes MEN det hela fungerade :smirk: . H*n har 2 diagnoser och när h*n kom till oss medicinerades h*n med en stark, känd ADHD medicin som börjar på R. Under tiden (4 mån) h*n va placerad hos oss valde BUP att sluta med detta och vi märkte ingen skillnad så h*n förblev omedicinerad :) :claphappy: När 4 mån placerades h*n tillbaka till sin biologiska mamma. Nu 3 månader senare får vi förfrågan från Soc om vi vill ta emot denna placering igen men nu som familjehem för vi sagt upp oss från jourverksamheten.....

Vi krävde då ett arvode på 1000kr/dygn och 250 kr i omkosnadsdel.... Soc skrek rakt ut!!!! :rollhappy: men hemma hos oss VET dom att det funkar å att vi kan h*n o dennes nätvärk....har en relation till mamma å släkt osv-----. h*n är 8 år ska tilläggas...
Känns lixom som dom behöver oss mer än vi behöver dom så att säga.... :angel
Är detta rimligt?? :? :? :? :? :? känns som vi behöver vara lediga från jobb osv för att få i hop det osv---

Hjääääälp!!!

Vi önskar er all tur och lycka, ni är lätt värda dom pengarna! Dom ska vara rädda om er annars är dom inte rädda om barnet! :razz:
 
Absolut är ni värda dessa pengar!!!
Nu börjar vi prata familjehemsvård :banan:
De vet vad de får för pengarna och skulle barnet inte få sin rätta vård idag, kommer det
att kosta minst de dubbla i behandlingshem.

Stå på er // Lycka till !!! :claphappy:

Hör av dig och berätta hur det har gått, det kan sporra många att våga ta betalt för de fantastiska
arbete vi gör :angel
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp