Syskon

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har fått en förfrågan om att ta emot ett syskonpar, båda är under tre år. Har någon erfarenhet av detta, hinner man med att ge båda det de behöver?
 
Hej
Jag har samma fundering, har även fått syskonförfrågan av ganska små.
Hinner man med?
Socialsekreterare sa att det många gånger kan vara lättare med två barn då de har varandra o delar bakgrund och erfarenhet .

Hoppas du får svar:)
Och lycka till!
 
Vi har väldigt små barn här hemma och dom få dagarna det bara är 1-2 hemma är det värre än när alla 6 under 5 är hemma så kan hålla med om att många barn många gången är lättare.

Men det beror ju på ålderns ät ena barnet 3 och det andra 6 mån så upp står ett problem som vi har hemma nu ena är 2 1/2 och minsta 7 mån när mini skall sova och liten är vaken ? Det går inte att lämna liten fritt medan man nattar mini. Då satte vi en grin till lekrummet så att vi kunde använda det som en stor lekhage mesans jag nattar mini. Så man löser dom problemen som uppstår efter hand :) lycka till
 
skorpan01, 6 barn under fem år hur orkar du??? Tycker det är tufft med två!!
Förlåt om jag kapar tråden men skorpan01 blev lite nyfiken på hur stort ni bor, har alla eget rum, längre placeringar, olika kommuner?

Det är tufft och roligt med syskon och allt beror lite på om du ska vara hemma en tid, vilka bekymmer dem små har.
konkurrensen kan vara hård dem emellan men det blir med tiden bättre. Sedan att dem har roligt tillsammans är ju en fördel!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp