Tänker de?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
O jag trodde inte det skulle bli en sådan här kommunikation på forumet i denna fråga. I utgångsläget handlade den om soc o deras beslut att ha umgänge- inte vilken relation bio o vi har. Vi har en relativt bra samtalston med varandra, men både jag o soc är osäkra på hur mkt spel det är inågon av deras sätt att vara på eller om de faktidkt innerst inne tycker att vi som fam.hem gör ett bra jobb. Men att det ligger i deras hemlands kultur att inte tolerera att myndigheter bestämmer. Ev vill de ha "hedern" tillbka- dock inte det funktionshindrade barnet i sin vård. Det är så soc tankar har gått emellanåt, då de inte verkar intresserade av sitt barns liv. O jag vet inte. Men jag vet att vi pratar med föräldrarna o vi är trevliga mot varandra o även o de emellanåt tar upp saekr till ytan o v har samarbetsmöten så finns det respektfullhet åt alla håll när det gäller oss vuxna. Vi sköter det "snyggt"- även om de hellre (eller det enda de klarar av???) pratar väder o vind än sitt barns liv....

Så som sagt tidigare- tråden handlade om ifall soc tänkte när de bestämde om umgänget just den gången...men nu är den saken förbi- det blev bra o Förvaltningsrätten avslog föräldrarnas överklagan- så nu har barnet ytterliggare en tid att leva i trygghet o förutsägbarhet. Vi njuter solen, barnkalas, förskoledagar o plockar vitsippor- o mår gott! O barnet vill åka på semester med dem barnet kallar kusiner, mostrar o mormor o morfar. Det blir nog en bra sommar! För jag har ett nöjt barn i mitt hem som verkar älska livet! Det är lycka!!! :banan:
 
Kort är den glädje som varar..... :littlesad . men just nu känns det lugnt- MEN nu vet vi att bio har överklagat domen i Förvaltningsrätten....Kammarrätten nästa inom några veckor.....men Tack Melle7 fördin puschning o positiva inlägg!!! Även denna gång hoppas vi på det bästa för barnet som jag tror är att växa upp här hos oss.
 
Nääh men f^n... :x

Tänker på er och barnet och hoppas med er att den lilla får växa upp tillsammans med er där han eller hon är trygg. Att det ska vara så kompicerat i vissa fall :littlesad

Massa kramar och massa energi får ni av mig!!
 
Under telefonsamtal med barnsekr sa denne att detta är ett komplicerat ärende med stridande föräldrar...som strider om allt... :littlesad denne soc är mest van vid att såhär långvariga placeringar brukar ha lugnat ner sig..dvs att det inte är så många överklagningar o så mkt strul.... :bounce: För första gången i elefon suckade hon lite över dessa föräldrar...det har varit SÅÅÅÅÅÅÅ mkt på något år....jag blir änna trötter....tur att barnet är en riktig goding.... :smirk:

Men lite avis blir jag på de som har en någorlunda lugn familjehemstillvaro.... :angel . Hade så gärna bara haft barnets egna bekymmer att ta hand om.....de är inget i jmförelse med dessa föräldrar...har i efterhand fått reda på att vi fick denna placering då de ansåg att v skulle klara a att tackla dessa föräldrar..."jag tackar för det...." :roll:
 
Hej MGB!

Känner igen det.....
Här också fått komplicerade placeringar för att vi bedöms klara av det.

Fast ibland behöver man en liten paus och egen tanketid...

Skickar styrkekramar till dig
Tre
 
Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta barn kan få lugn en lång tid framöver. Att allt blir till det bästa.
Stor styrke kram :razz:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp