Tonåringar och regler....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har kört fast lite i argumenten har en nästan 15 åring som bara inte fattar varför man vill att denne ska vara inne 23 på helgerna.
Alla andra får ,du litar inte på mig osv....
Finns ju inget jag säger som får ungen att fatta.
Hur gör ni lite kul och jämföra jag går ju inte på den där alla andra får men å andra sidan finns inte något jag säger som hjälper.
Inte den första tonåringen jag haft att göra med men dock den mest envisaste och obstinata.
Gubben har fått jaga runt på byn i natt för man får för sig att äta pizza mitt i natten och utan att ens fråga kan väl kallad det att smita iväg, och nej inte en kotte i den åldern där så alla andra får inte jag vet :wink:
 
Ja du....avdrag på veckopengen om man inte kommer hem i tid, lite extra när man kommit i tid en hel vecka....
Så särskilt mycket mer än "hot och mutor" brukar vara svårt, argument biter sällan på dom små telningarna :D
 
jo den har vi försökt med resultat ett jäkla liv om att barnbidraget är :angel: inte för oss att använda hur vi vill mm förklarat att pengar tjänar man genom hela livet inget man bara har.
Antar att det bara gäller att rida ut stormen. Tills poletten trillar ner och hormonerna slutar åka berg och dalbana.
 
Hej,
Hot och mutor brukar fungera.
Tror inte man ska vara rädd för att ta i lite.
Många placerade barn har levt utan att någon i omgivningen sagt bu eller bä åt deras beteende så de har kunnat hålla på som de vill.
Sätt ner foten och sätt regler, det brukar uppskattas! :smirk:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp