Tyck till lite tack :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur löser man umgänge med syskon som placeras väldigt långt bort?
känns inte bra för någon. Då även tanken var att avlasta varandra
vilket nu blir omöjligt

Hur länge bör man få lönebortfall för barn i dom lägre klasserna?
Jag tycker minst 6 månader och efter det 50% så länge det behövs 2-4 år
är det orimliga krav?

Som tjänstledig med lönebortfall missar man ju tjänstepension det borde man ju också få utbetalat. sen funderar jag på jobbskatteavdraget Får man höjd skatt när det inte räknas som jobb!?
Och dom där 5000 tusen på omkostnad hur kompenseras det när man bara hinner få arvode i slutet på ett år?

När en kommun säger vi följer riktlinjerna för arvode o omkostnad
Då tolkar jag det som det lägsta.
Fattar inte hur dom jobbar, bör man inte ta reda på till vilket pris hemmet är beredd att gå med på innan man planerar träff med barnen!
Hur gärna vi än vill detta, så vill jag inte gå sen och bli bitter på att vi går back ekonomiskt .

Mina egna ungar kostar mig 9000kr i månaden. Låter ju sjukt men när man räknar så tror jag många även hamnar över den summan.

Kan man redan i ett avtal ta med om moppekort o körkort utöver omkostnad även om det är åratal dit, vill ju inte bråka om det den dan det gäller. Då mina egna fått det av oss.
 
Men deras ersättningar är JUST REKOMENDATIONER, innan vi ens tar emot soss här hemma nu för tiden så säger jag vad vi kostar, går dom inte med på det så har jag ingen lust att slösa tid på massa prat.
Rak komunikation direkt från början har jag numera lärt mig.
Sätter man ut en annons här på familjehemsbanken så kan man faktiskt skriva att vi går INTE efter kommunförbundets rekomendationer. Upp till soss, får dom inga som tar dessa uppdrag så måste dom antingen betala eller köpa platser från organisationer som betalar oss normala arvoden och omkostnader.
OM ALLA skrev så och ställde krav så skulle det bli så mycket enklare, vi gick back i många år men nu har vi fått skinn på näsan :evil:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp