tystnadsplikt

Har soc. tystnadsplikt? Mot oss familjehem?
Får dom prata om oss med sina vänner?

Det har kommit fram att vi har gemensam bekant och jag har inget vetat.
Soc. försa sig. Jag räkna snabbt ut vem det var. Blev tok arg minst sagt.
Har denne bekant till mig spionerat åt soc???

Jag har insta. inget namn allas utan det påhittade och ingen bild på mig. Går inte räkna ut vem jag är där. Lägger aldrig ut nå om placeringarna vi har. Har inte många följare. Men min bekant har markant ökat sitt "gilla" på mina bilder. Och då funkar ju insta. så att alla som följer henne kan se mina bilder. Jag misstänker ju att eftersom dom uppenbarligen pratat om mig så kan detta "gilla" vara uppgjort. Att hon på soc. bett om det för att få snoka.
Eller så är jag paranoid!?

Ingen av de två har ju knäckt ur sig att dom är vänner åt mig. Det är det som gör mig nojig.
Har dom bara väntat att jag ska gå i någon fälla eller vad?

Hur skulle ni gå vidare med detta? Vad jag än skulle säga skulle jag ju framstå som korkad.
För även om jag skulle ha rätt så skulle det ju förnekas och inte gå att bevisas.
Och i vilket sammanhang undrar man ju kom jag på tal mellan dom två.
 
Förhoppningsvis är både din handläggare professionell och din bekant ointresserad av att skvallra. Har du ett öppet instagram? Om det är stängt instagram så kan inte handläggaren se dina bilder om din bekant gillar dom.
Om du misstänker att dom gått ihop för att spionera, vad ska dom spionera på? Du lägger inte några bilder och du verkar vara väldigt privat och har inget att dölja. Låt dom titta...?

Annars får du förklara det obekväma läget och blocka din bekant på instagram. Jag är i en liknande situation i mitt yrke där jag är "handläggaren". Jag och min "kund" pratade om situationen och efter det så har det inte varit några problem. Min kund har själv valt att berätta för vår vän hur läget ligger till, jag pratar aldrig om ärendet men vi kan hälsa till varandra och vår vän förstår att vi inte kan diskutera min kund... vi har mer intressanta saker att prata om. :smirk:

Lyft frågan, såklart har dom tystnadsplikt. Men ibland blir det dumt att ljuga.
 
Svårt det där...........
Två av mina kusiner jobbar på "vårt" soc, en av dem som handläggare åt vårt senaste uppdrag.
Vi umgås också privat, mycket, både med och utan alkohol, vi reser ihop och våra män umgås.
Trots det har vi alltid hållit isär yrkes- och privatrollerna.
Jag kan på sin höjd, på privattid, be henne att ringa mig på arbetstid.
Och jag har aldrig känt mig granskad eller kontrollerad.
Det är trots allt så att dom ofta ringer akut till oss och flera gånger erbjudit oss fast som deras jourhem.
Utöver det jobbar, känns det som, halva vårt samhälle nere på soc i stan :angel :D
 
Tack för era svar.

Jag överreagera. jo mitt insta är privat och har själv nu kollat allas "gilla" och har inte sett att man kan se privat. Jag fick för mig att man kunde det.

Är ju inte hela värden om man kommit på tal :)

Men nog hade någon av dom två allt kunnat klämt ur sig sin vänskap så det inte skulle bli pinsamt eller misstänksamt.

Jag kommer inte nämna något åt någon av dem, bollen är ju deras tycker jag.
 
Tillbaka
Topp