Utredning!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns det någon här som har/har haft uppdrag med utredningsplacering? Är intresserad av hur ni upplevt det och vad era erfarenheter är !

Hoppas att få lite information från er som har provat på denna typ av uppdrag!

Ha det så bra och hoppas på mååånga svar :P
 
Tittade in här igen - över 80 visningar och ingen som har ngn erfarenhet av att ha en utredningsplacering :(

Nu börjar jag undra vad i hela fridens dagar - är det ovanligt att man gör utredningar i familjehem - är det vanligast att det görs på institution?

Vi har aldrig haft en "ren" utredning förut (som inte leder till fortsatt placering) Här är det bara en utredning som ska göras och sedan ingen vidare placering!

Ingen som har något att dela med sig av :?
 
Fundera lite på vilken typ av utredning du tänker på.
Jag skulle tro att det oftas är HVB hem som gör dessa utredningar eller instutioner som bara sysslat med utredningar.
Vi arbetar själv tillsammans med BUP då det görs utredningar vid tex en ny placering.

Jag har inte svarat dej tidigar pga att jag inte tror att jag kan ge dej de svaret du hoppas på. Kan ju vara så även för den andra 79 som läst din inlägg. :smirk:
Må väl och lycka till
:wink:
 
Utredningen som ska göras består av en psykolog- samt psykiatrisk bedömning och en psykosocial utredning. Ja, det kanske är så att det oftast görs på HVB el inst. Eller så kanske fler har varit med om detta nu när jag förklarat mig lite bättre :idea:
 
Tänkte bara

berätta lite om hur det går! Vi är nu drygt halvvägs genom utredningen och det är jättespännande!
Vi får vara med om många spännande saker, både vi som familj samt den placerade. Det känns faktiskt väldigt skönt att vara iakttagare och ha ett ansvar för den psykosociala biten men även roligt att vara så delaktig i även de andra bitarna av utredningen.
Visst tar det mycket tid och det har blivit ngn resa under några dagar - men det kan ju faktiskt vara ganska mysigt det med!
Det här är absolut något av det roligaste vi har gjort - och vi skulle utan tvekan göra det igen om frågan skulle komma till oss!
God fortsättning på er alla!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp