vad är bäst?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Just ni sitter vi i en hemsk situation. Soc har utan förvarning bestämt att omplacera vår placering. De har inte hört alla inblandade runt barnet, utan bara tagit beslutet efter falsk hörsägen från släktingar. Vår placering vill inte flytta och jag undrar VAD ska vi göra????? Kan soc göra så? Vad KAN vi göra?......Känner oss förödmjukade och förbannade......det är bara inte klokt att detta sätt att hantera oss familjehem sker. :evil: :bounce:
 
Kära "Glader"....så fruktansvärt!!! jag vet inte exakt vad su /ni kan göra, men kanske att prata med chefer, få en förklaring, kanske kan ni göra en orosanmälan....jag har ej varit i den sitsen är...men ridken finns att vi hamnar där om några månader- att vår Liten ska flyttas....

Hur gammalt är barnet/ungdomen? Vad kan h*n ha för "makt" att påverka beslutet? Hur fick ni reda på det? På vad grundar de sitt beslut att omplacera???? :bounce: :?

Är det enligt dem "fel " hos er???????
Hör av dig igen!!!! Lider med er/dig... :cry:
 
Vi har "samarbetssvårigheter" enligt soc..... Det har också framkommit falska uppgifter om att en av oss har en psykiskt sjukdom!! Rent förtal alltså! :evil: de säger att vi, helt plötsligt inte uppfyller kriterierna för att vara familjehem, vilket är bullshit!
Vi fick inte reda på något INNAN beslutet hade tagits.......bara att vår placering hade pratat om sin situation med släktingar och förmodligen fått denne att tycka synd om sig. Vår placering är i de övre tonåren och förstod nog inte vad pratet skulle leda till. Nu mår vår placering dåligt och vill inte flytta. Vi tror att allting handlar om pengar och vi tänker inte bli uthängda och baktalade, men vet inte hur vi ska gå vidare..... :? Vad är orosanmälan?
 
hhar ni fått något beslut om att X ska flytta från er och i så fall vart ska denne flytta. Efterson er placering är över 15 år så tycker jag att ni ska hänvisa soc till; 6 kap. SoL med samtycke från vårdnadshavaren alternativa barnet om denne har fyllt 15 år.

för visst är er placering en Sol, då ska soc lyssna på denne.

Dels kan du även hänvisa till barnkonventionen för både Sol och Lvu placering: barnets
rätt till att komma till tals och barnets rätt till medbestämmande enligt artikel 12,

lycka till.låt oss få höra hur det går.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp