Vad bör jag tänka på?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Inväntar en jour tonåring från kommun som jag aldrig haft o göra med anmälde vårt intresse för ett halvår sedan.
Detta är vår hemkommun men jourisen kommer o få åka buss ca 1 timme till sin skola.
Det bara snurrar i huvudet vad bör jag tänka på nu att göra klart med dom INNAN dom går härifrån.
Jag tänker mest på det praktiska kontakt person på skola jag kan ringa,busskort , vad tanken är för framtiden så vi vet vad vi ska jobba mot för mål hem flytt eller fam hem osv finns det mer ??
Det som oroar mig o därför jag sa nej till denna kommun när dom ville placera tonåringar här är rymmningar,vad gör man vem står för den kostnaden när vi får ge oss flera mil iväg o leta hämta osv.
Shit jag har ju en miljon frågor :D
 
Vår tonårsjour som rymde (på kvällen) ringde vi socjouren och fick handledning direkt via luren.
Fick rådet att avvakta och mycket riktigt kom jouren tillbaka så småningom.
Milkostnad har aldrig varit några problem, med någon jour.
Har bara lämnat in månadsredovisning på resp jour och fått det utbetalat i samband med övrig ersättning.
Som jour vet du inte alltid vad du jobbar mot i inledningen, det ska kommunen redogöra för vid överlämnandet.
Vi har fått veta omständigheter runt jouren och ev restriktioner.
Sedan har vi via daglig kontakt fått veta hur vi ska gå vidare.

Tilläggas bör att vi bara har vikarierat som jour och hoppat in 2-4 nätter vid akut behov.
 
tack för ditt svar fick som tur är en läges rapport från soc nu innan dom kommer.
Detta är inte handläggaren som ska vara men nu fick jag ändå lite mer info resten får jag väl imorgon när ordinarie är åter i tjänst.
 
Vi har en tonåring placerad som kommer från samma kommun.
Visst blev det en del rymningar i början, jag tror att det lätt blir så när de har sitt tidigare kontaktnät nära till hands.

Vi jobbar dock för en organisation och har alltid kunnat ringa vår konsult som styrt upp allt med ev. anmälan om försvinnande till Polisen och hemmet. Rymningarna har som tur var aldrig blivit långvariga, ibland har vi kunnat åka och hämta redan på kvällen/natten och ibland har han kommit hem själv dagen/dagarna efter.

Lycka till! =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp