Vad får ni veta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej
Jag undrar om ni andra får veta om bio föräldrarna smutskastar er.
Säger soc till er vad bio har sagt om er.

Måste ni förklara minsta skråma på ungarna inför umgänge?

Vad vill dom? Ska jag låsa in deras barn i ett vadderat rum eller!?

Fattar dom inte att vi kan säga upp oss och att deras barn hamnar på nytt ställe.
 
Det är en normal reaktion från föräldrarna..tyvärr! Det är otroligt kränkande att få sina barn omhändertagna!.. Så det känns bättre att försöka svartmåla er... Sen är det vissa bio som tror att dom har en chans att få hem barnet ifall dom minsann påpekar att ni har fel och brister... Andas och försök att se det från deras sida...det som fungerat för mig till 100% är att fråga föräldrarna om råd.. Något litet spelar ingen roll men göra dom lite delaktiga i barnets vardag..då har jag fått med dom på tåget..nu vet inte jag om det skulle fungera i erat fall....ang soc så har det varit lite olika ibland har dom berättat ibland har handläggaren stoppat det direkt och inte vidarebefodrat sådan info...
 
Frågan jag ställer mig är... VILL du veta allt dom säger..
Vi har ett par bioföräldrar som gör allt dom kan för att förpesta tillvaron för oss. Senast idag. Det går i perioder och ibland är klagomålen till soc, ibland till vår plac och ibland direkt till oss.
Vi försöker se det som ovanstående inlägg så klokt skrev.. de är kränkta och känner sig misslyckade. Det finns sällan självinsikt och det är vårt jobb att även bemöta bio. Det är tufft en dag som denna, men vi gör så mycket vi kan för att få bios att känna sig viktiga. Vi frågar om.saker som bara bio vet, berömmer o skojar när nått är bra. Sen har vi stöd från soc så vi kan skylla på dom gällande beslut. Sen skickar vi veckomejl där vi berättar om veckan och även frågar om dom, ger dom utrymme och låtsas intressera oss av deras liv. Investerar man mycket i början så får man det lättare sen.
Dessa bio tom begär ut alla journaler o letar då upp allt vi sagt o gjort o klagar på det.

Men, detta är föräldrar som av olika anledningar inte mår bra nog att ta hand om.sina barn. Då är det knappast troligt att dom orkar lr kan hantera sig själva.

Stå ut, be om handledning o se till så soc ger er den imfo ni vill ha.. varken mer lr mindre. O klargör för soc att ni behöver deras stöd.
 
Hej WoddyoBuzz
11 apr 2014 och nu har det gått ett par dagar till.... Har de "stökat" inför Påsken någonting extra? eller?

Det finns några böcker de flesta människorna borde läsa..

Att älska samma person livet ut, och tycka om det.

Det är en svenska som bor i NevYork USA som skrivit den, finns utgiven i flera uppgraderade omgångar.

Hon jobbar med just det dom det står i boken och fallen/exemplen hon tar upp är återgivna från verkligheten med klienternas medgivande.

Sedan 2008 har jag fått många att läsa den.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp