Valupptakt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag är det dags att rösta! :banan:
Jag vet vad jag ska rösta på, men jag kom att tänka på en intressant sak...
Är det något parti som står lite mer för familjehem?
Någon som är väl insatt i familjehems politiken, som kanske kan svara?
Jag hittar inte så mycket när jag söker på det.

Ha en bra valdag!
:claphappy:
C
 
PS Detta inlägg inte är partiskt politiskt sätt, tänk på det i era svar!!Antar att man måste vara opartisk på en sådan här sida :smirk:
Menar bara att IDAG kanske vi kan ändra villkoren för familjehemmens och barnens framtid :claphappy:

Jag sökte på aktuellt parti + familjehem
tex:

Moderaterna hade en intressant sida -de vill göra det a-kassegrundande, samt adoption möjlig, bättre villkor för den familj som måste vara hemma helt eller delvis mm läsvärd!

KD -hade också lite läsvärt

Tänk till och sök runt innan DU går till vallokal, idag har vi chansen att komma ett steg längre dit vi själva vill!
Alla är vi olika och har olika behov...
 
Jag kommer direkt från vallokalen och har röstat. Hur mina partier (jag röstar olika i kommun resp landsting/riksdag) står i frågan om familjehem har jag inte tänkt på men då det i grunden handlar om hur skattemedel skall fördelas så tror jag att mitt block gör mer för oss än vad det andra blocket skulle göra.

Hoppas att ni alla därute röstar och för den vanan vidare till era :angel: så att de lär sig hur viktigt det är att försöka påverka.
 
LIte sent, men...

Folkpartiet har relativt nyligen gjort en rätt bra analys av familjehemsvården så de har en politik på G.

Men de viktiga frågorna för oss avgörs ju dels kommunalt, dels av tjänstemän på SKL och Socialstyrelsen. Så jag tror egentligen det är mer beroende av person än av parti.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp