Vill dela något positivt....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var hos en barnpsykolog förra veckan o denne sa något till mig när vi diskuterade vad som skulle bli bäst för vår :angel:
Efter att han suttit mkt o gett olika förslag o hela tiden sa : men vad tycker du vore bäst? så sa jag:
Men det är ju du som är psykologen jag är bara mamma.
Då säger han något så fint om oss familje hem som jag bara måste dela med mig av till er alla:
Nä jag är bara psykolog i sådana här frågor om placerade barn med trauman o dålig uppväxt miljö är det ni familjehem som är experterna och förstår barnen bäst.
Snacka om erkännande vi fick :banan: :banan:
 
:claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy: :claphappy:
Sånt värmer i hjärterötterna :D
Håller helt klart med om bukett och guldmedalj (i värsta fall finns ju guldmedaljer med choklad i :wink: )
:bow :bow :bow
 
Ska nog ta med en choklad medalj nästa gång o hälsa från väldigt mååååånga fam hem.
För tänk om fler lyssnade på oss jag tänker på alla tokiga omplaceringar man läser om.
Ja vi pratade faktiskt om det o alla på tvingade umgängen där barnen mår jätte dåligt o han suckade uppgivet o berättade att han hade några sådana barn o ta hand om.
 
Så fantastiskt bra talat. Just detta med påtvingat umgänge har jag sett konsekvenserna av. Självskadebeteende, sönderskuren kropp och ätstörningar. Jag har länge eftersökt den eveidensbaserade undersökningen om att det bästa för barnet verkligen är att bli påtvingade ett umgänge med föräldrar som försakat och gjort de illa. Men underligt nog får jag ingen klarhet i vart och vad detta grundar sig i och ska vara något socialtjänsten ofta strävar efter. Jag tror inte på iden alls.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp