Vill ha nytt barn...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi har två plac två tonårskillar...De funkar bra förtillfälllet och den äldste kommer att stanna hos oss minst 1år till...den yngre kanske längre...
Men jag vill ha en liten....jag vill ha lite annat att bita i.
Inte bara tonårsproblematiken.....
Känns inte som att det skulle kunna gå att kombinera men nästa gång...samtidigt som det känns så dumt för det skulle ju nästan vara som att önska att de stora killarna ska flytta...det vill jag ju inte heller....
Äh ville bara skriva av mig lite....önska får man väl :)
 
Jag tycker det är klart att man får önska!
Det är ju ett uppdrag och då får man ju ha lite förväntningar och önskningar om vad man vill "jobba" med.
Själva är vi inte kapabla att ta tonårsproblematik än - vi har mer kunskap om de minsta och önskar givetvis fler. Men jag förmodar att vi nu är så jobbiga och bråkiga att vi inte kommer få fler uppdrag...
 
Visst kan man blanda olika åldrar.
Jag har två placerade tonåringar som huserar på övervåningen tillsammans med 1-2 avlastningstonåringar. Så lever jag med min 5-åring och två yngre avlastningsbarn på nedervåningen som är anpassad för dom. Aktiviteter som den lille inte kan vara med på gör vi när jag har avlastning till honom, och aktiviteter med de små kan jag göra när jag vill eftersom de stora klarar sig själva på dagarna. Men i morgon ska vi alla tillsammans gå på restaurang och äta för att avsluta påsklovet innan en av tonåringarna åker hem.
mat-tilda
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp