Vill vi få det bättre?????Eller....???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vill bara berätta att IDAG är Eva-Lena Edholm och föreläser för(eller blir det på???) Socialstyrlesen! :banan: :banan: :banan:
Jag har hört hennes föreläsning via telefonen och känner att Eva-Lena är "svaret på våra böner"....Nu håller jag tummarna för henne!!!
Så här skrev jag när jag hört hennes föreläsning i söndags:

"Idag har jag fått vara med om nåt extra!!!!Jag har fått lyssna till en "telefonmodell" av Eva-Lena Edholm :s föreläsning som vänder sig till våra myndigheter (soc & co) och jag är helt tagen!!!

Hon har lyckats med det omöjliga och fångat ALLA bitar(OK "nån" kan vara missad,men den poppar nog upp isåfall innan premiären....),belyst dom,vänt ut och in på dom,samlat ihop dom och serverar en helt otrolig modell av familjehemsvård att fundera över!
Hoppas verkligen våra myndigheter tar till sig rubbet!!!

Och jag hoppas också att ALLA vi familjehem nu "går över lik" för att få ta del av alla hennes föreläsningar.....Tipsa ert soc,demonstrera,skicka flygblad,håll tal,strejka eller vad som helst för att få igång den STORA viktiga processen mot en BRA familjehemsvård!

De flesta av oss går omkring och smågnäller,några lider stort och har inte ork....och några av oss har redan bra villkor.....MEN vi måste alla hjälpas åt för att ALLA ska få det bra!!!
Det är ju inte bara en fråga om att "mina egna" villkor ska fungera utan vi måste ju se det hela i ett större perpektiv.....Det är ju MASSOR av barn som behöver en bra uppväxt för att kunna ge nåt bra tillbaka till ännu fler barn osv osv osv........

Eva-Lena är precis rätt person för att driva detta.....Hon har precis rätt bas (utbildning osv) att stå på och tar dessutom fortlöpande in allt som rör sig runt familjehem...... plus att hon har både driv och go.....Hjälp henne att hjälpa!!!

Är det förresten nån som nappat på att höra samma föreläsning som mig i morgon?
Eller så kan ni be henne om "material" som ni kan ge ert soc.....
Nu slutar vi gnälla....nu tar vi den här chansen!!!Kämpa proffsigt!!!"

:claphappy: :claphappy: :claphappy:
Det som jag tycker är hennes styrka är att hon ger många/flera bra förslag till varje problem som vi idag kämpar med....Det här ÄR ju en tämligen komplex verksamhet!!!
 
:oops: Oooops....Jag var nog otydlig där! Jag och några andra har fått höra den via telefonen i övningssyfte.....pga av att vi svarade på ett anrop om det.....
Vill ni höra så är det en bra väg att bearbeta era uppdragskommuner.....Om ni hör av er till Eva-Lena via hennes hemsida så kan hon skicka er infoblad om alla hennes olika föreläsningar.....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp