ensamkommande flyktingbarn

Undrar om det finns någon på detta forum som är familjehem till ensamkommande flyktingbarn. I vår kommun är det något nytt eftersom kommunens boende har täckt behovet tidigare. Nu kommer det tvångsanvisningar från Migrationsverket med bara ett par dagars varsel. Det borde väl gå att förhandla till sig en högre ersättning om man bara får kort varsel? Tacksam för åsikter om det finns där ute någonstans.
 
Som akut jour (när de har fullt i ordinarie) åt vår kommun får vi tre gånger arvodet den första dagen, dubbelt den andra och sedan vanligt per dygn.
Då har vi förberedelsetid på allt från 30 min till några timmar.
 
Så klart du kan deala till dig högre, du är din egna förhandlare och tänk på att din kommun får en miljon för varje ensamkommande.....
Så att du vill ha ett normalt arvode över SKL är helt ok :razz:
 
Hej Till alla som vet.
Vad krävs för att få ha ensam kommandeflyktingbarn
Jag har plats för 4 stycken men har inga tillstånd eller
några kontakter för att kunna få dem komma bo hos oss.

Alla barnen har flyttat ut så vi har en massa plats för att
kunna hjälpa till,men hittar ingen som behöver hjälp.

Har ni några råd och svar till mig.

mvh.
 
eddie sa:
Hej Till alla som vet.
Vad krävs för att få ha ensam kommandeflyktingbarn
Jag har plats för 4 stycken men har inga tillstånd eller
några kontakter för att kunna få dem komma bo hos oss.

Alla barnen har flyttat ut så vi har en massa plats för att
kunna hjälpa till,men hittar ingen som behöver hjälp.

Har ni några råd och svar till mig.

mvh.

Hör av dig till någon av organisationerna som du ser här till höger, då kommer dom utreda er, sen beror det på vart i landet ni bor, störst efterfrågan är det oftast runt storstäderna.
 
Hej.
Tack för ditt svar,jag har varit i kontakt med dom flesta om inte alla.
Vi har blivit utredda och har alla möjligheter att kunna ta emot ungdomar,men det verkar som om alla har så mycket att göra så inget händer.
Sen så undrar jag om det finns någon sorts agenture som man kan ringa och prata med.
sen vet jag att ingen av oss alla gör detta för pengar men finns det en prislista som alla får betalt efter.
jag har hört många olika priser för samma sorts placeringar,Vem sätter priset som man blir erbjuden och kan man förhandla priset.
mycket tack för svar.
Mvh Eddie.
 
eddie sa:
Hej.
Tack för ditt svar,jag har varit i kontakt med dom flesta om inte alla.
Vi har blivit utredda och har alla möjligheter att kunna ta emot ungdomar,men det verkar som om alla har så mycket att göra så inget händer.
Sen så undrar jag om det finns någon sorts agenture som man kan ringa och prata med.
sen vet jag att ingen av oss alla gör detta för pengar men finns det en prislista som alla får betalt efter.
jag har hört många olika priser för samma sorts placeringar,Vem sätter priset som man blir erbjuden och kan man förhandla priset.
mycket tack för svar.
Mvh Eddie.

Förhandlare är du själv men jag tycker inte att man ska gå under SKL´s högsta både när det gäller arvode och omkostnad, från organisationerna har man oftast mer och även bättre råd, stöd och handledning.
 
Tillbaka
Topp