Helt slut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är ett rutinerat familjehem sedan många år tillbaka. Men i dag har jag varit med om det som jag trodde mig inte behöva vara med om. Blev totalat överkörd av bios och dennes anhöriga. Jag var väl förberedd på att det kunde bli tufft och att barnen skulle bli trötta och "gnälliga" men detta var nog det värsta jag varit med om. Att en bios njuter av att barnen gråter och inte vill att biosen skall gå. Denne fulkomligt sken som solen då dom lämnade mig på parkeringen med 2 hysteriska barn och jag skulle köra på en hårt trafikerad väg 4 mil hem. Nu hade jag tur som hade en bra cd som jag öste på hög volym. Märkte efter några minuter att det var tyst i baksättet. Kan det vara lämpligt med umgänge av detta slag varje vecka?????? Skulle någon frågat mig så skulle jag säga själv... Icke acceptabelt.
 
men herre gud alltså... låter ju inte klokt. Vad säger soc om detta??
Accepterar de verkligen detta?

Nej .. jag tycker verkligen inte att barnen ska utsättas för detta.
 
Helt sjukt...... :x
Hur gamla är barnen?
Du får nog ställa ultimatum till soss att DOM får ha kontaktperson som tar hand om umgängena.......

Styrkekramar
 
Arbetar erat soc efter BBIC?
Barnens behov ska ju styra.
Inte kan de anse att barnen varje vecka ska få dras med i ångestframkallande möten?

Måste säga att soc vi har är väldigt förstående. De lyssnar alltid in barnets behov. Sedan kan rätten anse en annan sak, då det ju tyvärr krävs så mycket enligt lag att minska ner på umgängen...
Men umgängen varje vecka låter väldigt tätt om barnen inte har planerad hemgång.
De flesta har umgänge någon gång i månaden om jag förstått det rätt.

Var tvungen att lägga till en fråga...
Har inte barnen fått bo in sig någon månad innan umgängena skulle startas?
De måste ju även hitta sin trygghet och plats hos er.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp