Hur mycket ansvar ska jag ta...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
... för att hålla kontakten mellan barn och biosarna? Jag skickar veckologg med text och bilder via mail varje vecka, de ringer aldrig, mailar aldrig...klagar dock via bloggar eller andra kanaler på internet att de inte får besöka barnet nog ofta.. jag försöket hålla en positivs uppe och vi skickar mail tillsammans jag och barnet till biosarna, de svarar aldrig...jag vet att de läset det dock...men min fråga ska man hålla upp ett halvfalskt sken mot barnet? :? Umgänget funkar bra, barnet ser fram emot att få "leka" med biosarna 1 gång i månaden ett par timmar...Men hur mycket ska jag liksom "GE" av min tid i vackra logg, skriver all utveckling som sker allt barnet gör i stora drag, jag tycker att det är så synd för barnet, men vad ska jag göra? Någon som har synpunkter eller tips?

Är så nöjd med detta forum, satt hårt mot hårt mot soc efter blivit stärkt här, och fick igenom mina åsikter i det ärendet. Tack för alla vänliga själar på forumet! :claphappy:
 
om du har tid, ork och lust till veckobrev mm så gör det-annars låt bli.
lägg upp en plan tillsammans med soc när ni skall ha telefonkontakt och annars träffas ni bara vid umgänge.

vill barnet ringa och ha annan kontakt utöver de inbokade ungängena?
 
Hejsan, tja barnet har bara varit 6 veckor nu och börjat landa och är 3,5 år, nu sista veckan ser han positivt ( då menar jag att han inte vänder sig bort eller annat) på bilderna av biosarna, men säger inte deras namn. Fast jag tycker att det är väldigt viktig del med umgänget och kontakten för barnets skull...det är en SOL placering och jag antog kosntig nog att dessa biosar skulle ringa ner oss och vilja komma varje dag...men...inte..
I veckan träffar vi soc. för att göra vårdplan, omsorgsplan, kontrakt, umgänge...för inget är gjort än....de är som sniglar när det gäller det...liksom svårt att få riktiga svar av soc. Men jag kommer att kräva att få veta vilken kontakt biosarna nu ska ha eller inte ha...vi får väl se vilka svar jag får. Vill bara att det ska vara bra för barnet!
 
Lovinga

Jag tycker du gör ett fantastiskt jobb. Jag har gjort som du med min bio-son gentemot hans pappa...som inte hade stort intresse av sonen. Men någonstans får det räcka och det märker du hos barnen. Jag resonerar som så att: Om andra beter sig dumt så gör inte jag det ändå.

Barnen "ser" vad du gör för dom...och det kommer igen på ett eller annat sätt...jag lovar dig det.

Kram L
 
Tänk så här i stället. Du skriver veckobrev till föräldrarna (dagbok). Spara det och lägg i er placerings livsbok. Han har hela sin historia samlad om han måste flytta hem igen och han kan få svar på hur han varit och vad han gjort. Skriv för placeringen, inte föräldrarna men fortsätt skicka till dom. Fin present att ge till barnet på t.ex. 20- årsdagen. En hel bok med bilder och allt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp