Lönebortfall vs högsta arvode?

Behöver lite ekonomisk rådgivning. Jag är hemma med 2 yngre placeringar med 50% lönebortfall, lägsta arvode och omkostnad. Jag funderar på att föreslå för soc att sätta högsta arvode och slopa lönebortfallet. Fördelar/nackdelar med det? Mitt lbf är 13500:- före skatt. Tacksam för tankar kring detta!
 
Lönebortfall och arvode är ju två olika ersättningar. Det enda för att soc tycker att du ska vara hemma från jobbet och det andra din "lön". Hur länge har soc sagt att du behöver vara hemma? Om de lägger över lönebortfallet på arvodet så antar jag att du får behålla det lång tid framöver, och det kanske inte är så soc har tänkt? Det är ju ingen nackdel för dig men du ska nog förbereda dig på det argumentet.
 
Jag skulle definitivt inte välja bort LBE till förmån för högre arvode heller.
Är inte så duktigt på turerna då vi bara haft det kortare perioder men LBE handlar ju om mer än nu, det handlar ju om framtiden, pensionen, också......
 
Jag är lovad lbf i flera år framåt men det känns ju så osäkert ändå. :? Jag ska försöka få dem att skriva ner mer specifikt vad som gäller, för lbf verkar mer fördelaktigt för mig än ett högre arvode. Tack för era svar!
 
Positivt m högre arvode är att du kanske får behålla högre arvode även om du börjar jobba mer. Positivt m lbf är att de då betalar in en del av skatt. Dock inte allt- du missar en del ändå. ( spara extra t pensionen själv ) Snabba tankar denna sena natt
 
Tillbaka
Topp