Negativa, någon???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Finns det någon som är särskilt förordnad vårdnadshavare som ångrar beslutet att få vårdnaden om ett placerat barn??? Negativa erfarenheter, någon??? Vi är positiva, men vill inte vara blåögda.... :? :wink:
 
Inte än ska jag väl säga...

Ena barnet har en pappa som den aldrig träffat. Vi har hört på avvägar att pappan hotat mamman om att han ska komma och ta barnet. Inget vi tar på direkt allvar, men det finns missbruk med i bilden och pappan kan vara hotfull har vi fått höra. Jag har pratat med socialtjänsten i min hemkommun hur man kan göra om det skulle vara så att pappan hör av sig. Det jag fick veta var att man kunde börja med ett möte på soc och prata om barnet och hur pappan tänkt sig. Vi skulle ju i sådanafall även vilja kräva att pappan drogtestas innan. Detta kanske aldrig händer men det känns tryggare att vara lite förberedd ifall att.

Nästa sak som skulle kunna inträffa är en umgängestvist i domstol. Om föräldrar eller släkt anser att de får för lite umgänge. Vårt umgänge har glesats på automatiskt kan man säga, vilket har gynnat barnet men även att vi som familj har fått andrum.

Några tankar från mig.

Sara
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp