reseersättning eller ej...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är kontaktfamilj, um 2 ggr i månaden sedan ett tag tillbaka.
Nu skall barnet flytta ca: 20 mil vi skall vara kvar som extra familj vid lov o ev en gång i månaden.
Mamman har svårt att stäppa ifrån sig hen men då hens mamma har problem med det psykiska så behöver hen få mycket erfarenheter av en "vanlig familj" :razz: .
Hen skall vara två veckor hos oss nu i sommar mitt problem är .... Soss anser att jag inte skall ha reseersättning för det är mammans sak att se till att han kommer till oss, mamman skulle önska attt jag kunde komma o hämta hen ( tycker jag skulle få det just när det gäller längre perioder då hen kanske behöver sin cykel bla)...
Vad gör jag? När de bodde närmare så hämtade o lämnade jag hen.
och fick ersättning för det. Det var ytterst nära att vi skulle få ha hen hel tid ett tag här för mamman mådde riktigt dåligt.
Mamman tror att flytta löser hennes problem har försökt få henne att förstå hur mycket hon skadar hen för detta är 4-5 flytten i hens 10 åriga liv...
 
Det är än så länge den gamla kommunen som har hand om plaseringen.. Det har inte varit något tal om den nya kommunen. Nu fick jag lite reseersättning för saker har framkommit säger soss ( sa att det säkert blir av denna månad) . Undrar vad...?!
 
Hen behöver mycket stöttning i vardagen o soss tyckte att det vore bra om vi kunde han hen två
Veckor på raken..har under hela tiden tyckt uppdraget är lite knepigt..vi får väll se hur allt utvecklar sig.

Soss anser att det är väldigt viktigt att kontakten med oss blir av.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp