Självmord

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Detta svåra ämne gör mig just nu så ledsen.
Har varit kontaktfamilj/person i 7 år för en 15 årig flicka, för ca ett år sedan kom första självmordsförsöket eller hotet om försök, det var till oss hon kom mitt i natten.
Strax efter så avslutades vi för att hon skulle få MER hjälp, då tyckte soc inte att vi behövdes mer (spelar inget roll att vi varit med i bilden i 7-8 år)
Så soc avslutade oss genom ett telefonsamtal.
Dem ansträngde sig inte ens att förklara för flickan eller ha avslutningssamtal med oss, utan sa bara att jag inte skulle fortsätta.
Jag ville vara delaktig i kontakten med den nya orgasiationen som skulle jobba med F, men ännu har dem inte ringt, de gånger jag hört av mig till dem så säger dem bara att dem tycker det går bra....!?
Flickan och jag har alltid haft go kontakt men hon drar sig mer in i sitt skal, soc gör INGET och den nya organisationen tar det inte på allvar...
Så kom då det andra självmordsförsöket eller hot om...
Hur långt skall det gå?? vad ska behöva hända innan dem gör något på soc?? Ska 15 åringar vilja dö idag utan att någon reagerar?

Var bara tvungen att skriva av mig lite.
Allt man har kvar nu är saltiga kinder och en krass samhällsbild
 
Hej!

Ja, vad säger man..... hur hård och iskall får samhället vara...
I vår lilla stad har 5 st ungdomar valt den vägen i år...
Vilken värld och framtid ger vi våra barn och ungdomar.
Jag vet att BuP i vår stad är överbelastad av arbete så hos oss kan väntetiden vara flera månader och vem orkar det när man mår dåligt.
Jag vill ge dig kraft att orka, och ge inte upp... orka att fortsätta att vilja hjälpa, mer kan man inte göra....
Men stånga dig inte blodig i pannan, för vi familjer behövs...

KRAFT KRAM till dig // Fia-Lotta
 
Det fanns en 18 årig pojke som tog sitt liv har hela livet varit placerad hos en underbar familj.

Vem vet hur dom mår innerst inne.

Ingrid

Det kanske inte var så uppmuntrande för dig. Ledsen isåfall för det var ju inte meningen
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp