Väntan...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Efter en ganska lång väntan så har vi kanske, kanske en liten på gång, har fått en förfrågan som vi svarat att vi är intresserad av genom en organisation, nu väntar vi "bara" på att soc ska höra av sig, har gått drygt en vecka nu men det känns snarare som ett år!! Vågar knappt tro att det kan va vår tur nu, fösöker verkligen så det knakar att inte ta ut något i förskott, men det är ju inte så lätt! Vi vill ju så gärna, försöker att inte gå händelserna i förväg men det är svårt att inte planera och fundera, går nu här och väntar och väntar på att soc ska göra sitt, byråkratins kvarnar mal bara sååå långsamt ibland!! Åh vad jag låter gnällig :roll: Jag förmodar att många här är eller har varit i vår situation men ville väl egentligen mest bara skriva av mig lite av all frustration :razz:

Hoppas, hoppas!
 
Vad spännande. :bounce:
Håller med om att väntan är lååååååång. Hoppas att de hör av sig snart.
Klart att du ska spy av dig till oss, kanske hjälper det iaf lite.

Ha det gott!
Adal
 
Ja jösses TUR man inte visste om väntan när man började som famhem :smirk:
Allt från 1 dag till 1 år är högst normalt.

Lycka till
 
Ja och nånstans inom mig bär jag med mig alla de barn man fått förfrågan om och som antingen inte blev av eller som vi sagt nej till...

Jag tänker ändå att trots att väntan är jobbig så är det en viktig förberedelsetid.

C
 
Tack alla för ert stöd, väntar fortfarande, en dag kvar denna veckan som man kan hoppas att telefonen ringer :razz: Annars är det bara att börja om nästa vecka, Ha en skön helg Alla, jag återkommer när det händer något :razz:
 
misslee sa:
Tack alla för ert stöd, väntar fortfarande, en dag kvar denna veckan som man kan hoppas att telefonen ringer :razz: Annars är det bara att börja om nästa vecka, Ha en skön helg Alla, jag återkommer när det händer något :razz:


Förstår hur du känner och tänker....själva går vi också i väntans tider.

Har tre möten inplanerade...hoppas de har nåt....

Hoppas de ringer dig idag!! Håller tummar.
 
Hur har det gått för er misslee?

Vi har också fått en förfrågan nu, efter jäääättelång väntan. Det var nästan som om det "gått troll" i det. Men det är kanske så när man helst vill ha yngre barn att man får vänta längre.

Håller tummarna för er!
 
Hej!

Jo efter många turer fram och tillbaks så har vi kommit så långt att soc vill ha oss och där är allt klart, men man hade tänkt sig en "frivillig" plac, och då skulle allt varit klart.

Nu gjorde vissa saker det så att ärendet nu ska lämnas in till rätten för ett LVU, så nu får vi vänta ytterligare en tid, kanske är bra i långa loppet, men jobbigt när vi trodde att det bara handlade om dagar, men vi känner redan, innan vi börjat, att det nog är lika bra att vänja sig vid tvära kast, tycks vara så det är(!)

Så nu fortsätter vi med vår väntan, vi börjar bli bra på det känns det som...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp