Vad frågar soc?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det är allt från konflikter till eran barndom och sexliv. mat hobby ja det kan inhålla allt dom flesta kör en spm heter KÄLLVESTA metoden.

lycka till :razz:
 
Den länken gav en jätte bra bild av hur det kan gå till. TACK

Jag funderar också över vad det frågas i de intervjuver som görs enskilt. Någon skrev att man får frågot om sitt förhållande, sin uppväxt och sexlivet. Men vad är det för typ av frågor? Jag har in lust att diskutera med någon främmande tant, vad jag och min man gör när vi är i vår sängkammare. Hur intima blir dessa intervjuver? Och bedöms det som negativt om man skulle säga att man tycker att någon fråga känns för privat eller kränkande?

Intresserad av alla erfarenheter som ni har.
 
Vid vår första och tredje Kälvesten fick vi frågor om vårt intimliv. Jag som är snäll och har lite svårt att säga ifrån mot andra vuxna svarade lydigt på frågorna. Jag tyckte att det var rätt så jobbigt att få dem frågorna av den som jag gjorde första Kälvesten med. Hela den intervjun var kämpig, (4.5 timme utan rast och jag var dyngförkyld och hade knappt någon röst).
Det är väldigt viktigt att det känns bra med personkemin!
Den tredje Kälvesten var det inga som helst problem att svara på några frågor, det gjorde liksom inte ont. Den personen som gjorde den intervjun sa när hon frågade just dem intima sakerna att du får svara om du vill. Jag gjorde det, det var inte svårt inför henne. Dem frågar inte ingående, dem frågar om ens sexdebut, hur det var osv. Vad jag kan minnas av vad dem frågar om ens nuvarande intimliv är mer om man har ett intimliv och hur nöjd man är, (eller inte nöjd).
Min kära sambo svarade väldigt tydligt på den första Kälvesten så han gjorde nog den handläggaren generad! :D :D :D

Det är inte så mycket att oroa sig för faktiskt, men se till att vara pigg och utvilad tills intervjun, att du och din partner har kanske pratat ihop er om en del frågor som kan komma. Tex så hade jag och min sambo inte pratat ihop oss om vår ekonomi och det är en bit som jag har lämnat totalt till honom därför att han är så himla duktig på pengafrågor osv.
Det var inte helt populärt vill jag lova, att jag inte hade full koll på vår ekonomi, så det är ett av mina tips!
 
Jag och min man har gjort samma utfrågning men det tog bara ca två tim.
Kan tycka att en del frågor är utan betydelse för hur vi är som föräldrar men svarade ändå pliktskyldigast :wink:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp