Vem ansvarar för flyttade placeringens möbler ???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vår placering flyttade härifrån för ca 2 MÅNADER sedan. Vi fick bidrag av soc. för att köpa ett komplett "set" med möbler när placeringen kom hit. Alltså äger placeringen /biofamiljen dessa möbler (enl. soc.) Nu har det gått 2 månader och vi lyckas inte få biosarna att hämta möblerna !! De står ju i vägen för en evt. ny placering.... Visst, vi behåller gärna möblerna, men de är ju inte våra.
Har pratat med soc och förklarat läget, att vi inte får kontakt med biosarna och de ska "ta tag i det" :bounce: ELLER HUR... :x
Ska vi magasinera grejerna och ta betalt för dem eller vad gör man ?
De hindrar ju faktiskt oss från att göra iordning rummet och ta emot en annan placering. Vi har varken plats eller lust att förvara dem åt biosarna, speciellt inte när dom inte ens bemödar sig med att svara i telefon när vi ringer.....
Nån som har varit i samma situation och vet hur man gör ?
 
Sätt en deadline!

Hämta grejerna innan XXX kl.!!!! annars..........
Ge den till BÅDE soc och bio.

Vi hade klart redan innan att det bio inte tog med vid flytten blev vårt.
Behålla, sälja eller ge bort, helt upp till oss.
Men ingen efterförvaring och inge efterkrav.

Ställ krav på soc!
 
Önskar att det vore så "lätt".... :littlesad
Biosarna svarar ju inte ens i telefon när vi ringer, så en konversation muntligt är omöjlig. Vi har under 4 veckor skickat lika många SMS, som inte besvaras.
I dessa sms har vi klart och tydligt skrivit att "hämta sakerna innan den och den dagen,OM ni ska ha dem..." Samtidigt har vi krävt att åtminstone få ett sms-svar med besked OM de ska ha sakerna alt. OM de överlåter dem på oss....
Soc. skulle som sagt "ta tag i det"... :? Antar att jag får höra av mig dit igen och ge dem en "sista dag" också. Men hur länge kan/får de egentligen dra ut på det ??
 
Förlåt om jag låter hård men det beror i en del fall på hur lång tid vi "låter" det ta!

Jag hade varit stenhård, ett Ja eller ett Nej NU:
Ska ni ta hand om det, datum NU!
Ska ni INTE ta hand om det, blir det vårt, BRA, papper NU!
Det räcker med ett mail med bekräftelse, bara ni har papper på det.
OM det skulle bli efterspel har ni då svart på vitt att det är ert.

Stå på dig, Ge dig inte!
Lycka till!
 
Honey: Du låter inte hård, det är precis så vi känner det ! Vi är vid det här laget både arga och frustrerade över detta :bounce:
TYVÄRR är det inte så "bara" när biosarna är OMÖJLIGA att få kontakt med ...
Känner dock igen beteendet från tiden då placeringen var aktuell och "jobbiga" frågor skulle besvaras....Dom bara "försvann" och var oanträffbara.
Soc. sekreteraren som ska ha hand om detta ärende är på semester !!!!!!!!
Det kanske får bli som "bortblåst" föreslog, ett rekommenderat brev. Risken är väl att de inte ens kvitterar ut brevet ! :x
 
Det är inte ert jobb att jaga biosarna. Sätt soc på det och om ER soc-kontakt är på semester så ta det med hennes chef. Kolla så att soc verkligen har överlåtit grejerna till killen eller hans biosar så att ni inte blir skadeståndsskyldiga gentemot soc.

Vi hotade med att ställa vår avslutade :angel: grejer på gården om de inte hämtades inom en vecka efter flytt. Biosarna ville inte ha möblerna (de var alldeles för enkla och fula :roll: , möblerna alltså :wink: ) och resten var sönderslaget. Vi blev i efterhand hotade med krav på ersättning eftersom vi inte ville ställa upp med förvaringsutrymme men till slut fick vi behålla möblerna, eftrsom bio inte ville ha dem och soc slapp köra dem till tippen :roll:
Gissa om vi var noga med att få skriftligt på överlåtelsen :evil:
 
Vi vet helt säkert att möblerna tillhör placeringen. Visst kan vi ställa ut grejerna, men då blir de förstörda i regnet och det kan väl isåfall ställa till med ett jäkla liv på soc... :bounce: Det är sprillans nya saker alltihop, använda ett halvår.
Man blir så jäkla (ursäkta) frustrerad och förbannad på sånt här skit rent ut sagt ! Men nu vet vi bättre till nästa gång, att tom. möblerna måste skrivas in i "uppsägningstiden".....Helt skruvat.... :roll:
 
När jag köpte hus förra året hade förre ägaren ganska mycket kvar i och omkring huset när jag övertagit och flyttat in. Mäklaren sa då jag frågade att om han inte hämtat(utan att jag sagt till) efter, jag tror det var två månader så blev det som var kvar mitt. Borde vara så i ert fall också. Jag skulle skriva ett brev till föräldrarna men skicka det till soc som får skicka det till dom. Där skulle jag skriva in ett datum några veckor fram, 2 kanske, och att om de inte avhämtats tills dess övergår de i er ägo. Då får soc hämta dom om inte föräldern gör det., eller så är det ert.
Mat-tilda
 
...men vi har ingen som helst möjlighet att förvara möblerna så länge till... Vi står i begrepp att ta en ny placering och det kan i princip ske när som helst.
Det är över 2 månader sedan killen stack härifrån och vår uppsägningstid går ut nu i veckan ! Vi har redan givit både soc. och biosarna 3 olika" sista-hämta-datum" som de totalt ignorerar. :bounce:
 
Ta det med soc, de är ytterst ansvariga!

Går uppsägningstiden ut, JÄTTEBRA.
ypperlig kombination.
Sista uppsägningsdagen SKA sakerna vara borta, annars är de era!
Punkt slut!
Se till att få skriftligt, om så bara ett mail som ni kan printa.
(är inte hälften så kaxig som jag låter men ibland MÅSTE man)

Vi behöver inte köpa nya möbler till en ny placering.
Vi "fick" så mycket kvar, knappt 2 år gammalt, från förra placeringen som de inte ville/kunde ta med.
Rummet är redan möblerat förutom lite personliga saker.
 
PRECIS vad vi tyckte också, när uppsägningstiden går ut ska möblerna vara borta !! Annars blir de våra ! Sa det till soc. men hon skulle "kolla" hur de gjorde i såna lägen..... SUCK ! :bounce: Det vet man ju hur länge det kan ta för soc. att KOLLA nåt..............Jag blir sååå förbannad !!! :twomad:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp