Vi kan!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
vi har vår 1a placering nu som är 17år och jätte mysig! STORA problem (droger o kriminell) som vi nu bor i hop med och vår 4 åriga bio dotter! Men vår ungdom tar det lungt med dottern och håller inte på med "skit" när han har henne omkring sig! Jag hade oxå mindre barn i tankarna först, men olika soc var oroliga över hur nya/unga vi är och hur vår bio skulle påverkas.... Nu var vi helt plötsligt väldigt lovande tyckte placerande företag och uttrycker att de är så nöjda med oss!!!
Jag var lite barnslig när vi hade fått vår placering och ringde runt till de som inte vågat sätta placering som var det minsta problematisk hos oss (de flesta placeringar har väll nåt i ryggsäcken...) och berättade om att vi fått placering och vad för placering.... HAHAHAHA! direkt frågade de om vi hade mer plats, men jag sa att har det inte passat innan så kan det vara!!!

Nu kämpar vi mot droger och andra problem, och alla storm trivs!!! Vår bio har ingen aning om 17åringens problem, och behandlar :angel: med en uppriktig kärlek och vänskap!!! Jag älskar dig!!!! säger hon till :angel: var dag, och :angel: mjuknar och kramar och jag tror det värmer ett fruset tonårs hjärta som inte har varit så popular på många år, utan bara har ansetts som svår och besvärlig....

Men det är ingen dans på rosor, förmodligen är jag o mannen tokiga, men vi älskar detta livet med dess stora svårigheter!!!!! :banan: :banan: :banan:
 
UNDERBART !!!!
Kan även tänka mig att det värmer när er bio inte har några förutfattade meningar o behandlar därefter.
Många barn o ungdomar som tillräckligt ofta får höra att de är struliga,är det bara för att leva upp till förväntningarna som finns på dem.
O här kommer en liten som ser upp till en med kärlek i blicken.

Trevlig sommar på er!
 
Modigt att ta emot en placering med sådana problem, både när ni har en liten hemma & dessutom som första placering ! Vi har tänkt tanken på en sådan plac. men faktiskt inte vågat.... Vet inte om vi skulle klara av att veta att "den" håller på med droger , kanske tom. i vårt hem....
Jag vet ju inte om jag skulle ringa runt som du gjorde förstås, men huvudsaken att DU tyckte att det kändes rätt :banan: Önskar er all lycka till i fortsättningen !
 
Jo visst var vi nervösa! Men oxå längtansfulla då vi faktiskt väntat i 2 år på att detta skall hända!

Vad det gäller att "ringa runt" så hade jag lovat samtliga som uträtt oss att höra av oss om vi fick en placering någon annanstans ifrån.... Så jag skall säga att det var en triumferande familjehems mamma som stolt sa att NU!

:smirk:

Jag har sett så mkt posetivt för tonåringen att bli så ohejdat älskad av 4åringen, det har lockat fram en mjuk sida av ungdomen som nog finns hos alla de här tuffingarna, men vi vuxna har inte så lätt för att säga att vi älskar de här trassliga ungdomarna, men det gär vår lilla! De ska gift sig tom! :rollhappy:

Nu är allt inte helt okomplicerat, övervakning krävs, öppen dörr när de leker i hop och att se när 4 åringen tröttar ut :angel: och då locka 4åringen med sig så :angel: får vara ifred.
Vi har ju även drogerna då, men iom att :angel: är rädd om 4åringen så har denne ej anv droger hemma, ev haft droger här, men brukat droger utanför hemmet och väntat på att ruset lagt sig innan han kommer hem.Jag o ängeln har alltid någon att skratta åt då 4åringar ju vräker ur sig störthärliga kommentarer.

Men det jag ville med tråden är att även om detta är jätte tufft så är det otroligt givande och stundvis adrenalinhöjande,, ibland måste man våga för att livet skall få ett djup och mening, så känns det för oss i alla fall!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp