Vilket ansvar har socialtjänsten gentemot mig som jourmamma?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är på väg att skola ut junior som är jourplacerad hos oss (anhörigplacering). Är inte helt överens med socialtjänsten hur detta ska gå till och känner mig just nu rejält överkörd, deppig, stressad och orolig. Min undran är om socialtjänsten bara har ett ansvar gentemot barnet, borde de inte ha ett visst ansvar för min arbetsmiljö/hur jag mår också i egenskap av min uppdragsgivare?
 
Re: Vilket ansvar har socialtjänsten gentemot mig som jourma

En undran arbetsmiljön är väl hemmet(för mig som f-mor i alla fall)Där vill jag bestämma.Inte ska soc kunna komma och möblera om.Jag har anmält intresse att vara f-mor i mitt hem som det ser ut.Och dom har godkänt det .Mina soc frågar alltid hur jag mår(har haft det fruktansvärt jobbigt sista året).Fick en psykolog som kommer en ggr veckan.Med honom kan jag ventilera allt som händer i skolan på fritid och hemma.Hade en annan soc förut dom kom sa barnen ska flytta.Det tog en vecka att flytta.Jag var med dom hälsade på nya stället.Allt var sååå bra vi skulle få hälsa på.Har ringt några ggr. men dom (fam) har aldrig tid.Barn som kommer från misär ska dom flyttas till "överklassen".Där tycker jag soc har gjort ett stort fel.Hur ska dom barnen någonsin kunna komma hem igen.Vi ligger väl på medelklassen, kunde prata med föräldrarna,bjöd hit dom ibland.Nu kan förä. inte prata med dom nya .Dom har inte tid.
Svammel från mig.
 
Re: Vilket ansvar har socialtjänsten gentemot mig som jourma

jag tycker att vi öppnar en ny tråd angående detta med medel och överklass.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp